چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد احمدزاده

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۴۰مبلغ متخصص از حوزه علمیه خراسان رضوی در هفتمین طرح نوروزی آرامش بهاری در ۱۲۹ بقعه خراسان رضوی به سخنرانی، برگزاری حلقه معرفت و پاسخ گویی به سوالات شرعی می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ازمشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، ظهر امروز در نشست خبری پیرامون هفتمین طرح نورزوی آرامش بهاری در 129 بقعه خراسان رضوی، در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه پیرامون ظرفیت بکار گیری از مبلغان حوزه در این طرح، گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در دو بخش فرهنگی و خدماتی است که در بخش فرهنگی با دو محور ایجاد خیمه های معرفت و حضور مبلغ روحانی فعالیت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در 129 بقاع متبرکه خراسان رضوی از ظرفیت بیش از 140 مبلغ متخصص حوزه علمیه خراسان استفاده می شود، افزود: برای هفتمین سال متوالی طرح آرامش بهاری به صورت کشوری برگزار می شود که از 25 اسفندماه  96تا 15 فروردین 97 در تمام بقاع متبرکه استان و برای تمام گروه های سنی برنامه فرهنگی و خدماتی اجرا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده ادامه داد: هئیت امنا بقاع متبرکه به صورت شیفتی برای ارائه خدمات بهتر حضور دارند و در 42 بقعه متبرکه میقات الرضا(ع) ایستگاه سلامت خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه غبارویی مزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال در بقاع متبرکه برگزار می شود، گفت: تعداد 736 شهید در 75 بقاع متبرکه مدفون هستند که با حضور مردم و زائران مزار شهدا غبارویی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به حضور بیش از 140 مبلغ متخصص در طرح آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: 68 مبلغ در حلقه های معرفت با موضوعات معرفتی به کار گرفته می شوند و اقامه نماز جماعت به صورت مستمر و سخنرانی در 90 بقعه از دیگر فعالیت های مبلغان حوزه در این ایام خواهد بود.

وی در این باره افزود: ولادت امام محمد باقر، لیلة الرغائب، ولادت حضرت علی(ع) به صورت ویژه با حضور مبلغان برجسته برنامه های فرهنگی ویژه ای برگزار خواهد شد و در آخرین جمعه سال اجتماع منتظران و برگزاری دعای ندبه در بقاع متبرکه خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده اظهار کرد: با توجه به تقارن روز اول سال با سالروز شهادت امام هادی(ع) مراسم ویژه ای در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 انتهای پیام/313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha