پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دو کار مهم در زندان ها انجام شده، یکی ایجاد زمینه کار کردن برای زندانیان و دیگری حضور روحانیون در زندان ها است که بحمدلله حضور روحانیون در زندان های استان اصفهان به خوبی انجام شده و کار ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسئولین فرهنگی زندان های استان اصفهان با اشاره به لزوم رشد فکری انسان ها در دوران های مختلف زندگی، اظهار داشت: باید همواره تلاش کرد انسان از نظر فکری رشد کند و از آسیب های محیط اطراف، خود را محفوظ دارد.

وی با اشاره به آسیب های محیط زندان، افزود: محیط زندان علاوه بر اینکه آسیب های خاص خود را دارد، جای خدمت است؛ به نظر من تاکنون 2 کار مهم در زندان ها انجام شده است یکی ایجاد زمینه کار کردن برای زندانیان و دیگری حضور روحانیون در زندان ها است که بحمدلله حضور روحانیون در زندان های استان اصفهان به خوبی انجام شده و کار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه انسان باید از وقت خود بهره ببرد، تصریح کرد: حضور روحانیون در زندان ها سبب رشد فکری و معنوی آنان می شود و زمینه کاهش آسیب ها را فراهم می سازد؛ هر کس در هر جایی باید از فرصت های زندگی خود استفاه کند، بنده حتی به ارگان هایی همچون نیروی انتظامی سفارش می کنم که به سربازان در طول خدمت، آموزش دینی یا قرآنی دهند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، هدایت انسان ها را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: امام علی(علیه السلام) می فرماید پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) به من فرمود: یا علی، اگر یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر است از اینکه تمام دنیا را به تو بدهند، هر چند که اگر همه دنیا را به آن حضرت می دادند، ایشان همه را در راه خدا انفاق می کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید تلاش کرد تا جایی که امکان دارد از زندانی شدن افراد دوری شود، گفت:  لازم است تا جلوی مصرف کنندگان مواد مخدر گرفته شود، هنگامی که مصرف کننده ای نباشد، خرید و فروش مواد مخدر سودی نخواهد داشت؛ به نظر بنده باید مصرف کنندگان مواد مخدر را از تمام مزایای اجتماعی محروم کرد تا دست از مصرف بردارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha