جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالرضا عابد

حوزه/قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه با تاکید بر اینکه باید مردم نتیجه نیات واقفین را لمس و مشاهده کنند گفت: برخی به دنبال تصرف در موقوفات هستند و یکی از مهم ترین انتظاراتی که از مدیر جدید وجود دارد، مبارزه با موقوفه خواری و چنگ اندازی به موقوفات است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، عبدالرضا عابد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی، اظهار داشت: صلابت و قدرت نظام جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا و ازخودگذشتگی ایثارگران و رزمندگان است و امروز نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لرزه به اندام دشمنان می اندازد.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه نهادی درآمد زا با اهداف پر خیر و برکت است، گفت: خوشبختانه حجت الاسلام هاشمی خدمات ارزنده ای را در طی سال های ماموریتش در این سازمان داشته که قابل تقدیر است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: برای حضور حجت الاسلام هاشمی در این سازمان تلاش و درخواست کردیم تا این ماموریت تمدید یا انتقال داده شود، اما متاسفانه فرهنگ و ارشاد در این خصوص موافقت نکرد.

عابد با بیا این که معمولا سازمان ها کمتر به انتقال نیروهای کارآمد رضایت می دهند، گفت: در انتخاب مدیر جدید این اداره کل سعی شده مدیر از خود استان و بدنه اداره کل باشد تا با شناخت کافی از مسائل، سبب ارتقا بدنه شود.

وی تصریح کرد: بر اساس نظر خواهی های انجام شده، حجت الاسلام بخشی پور برای این مسئولیت انتخاب شد و ایشان از نیروهای خوبی است که با توجه به نگاه حفظ و توسعه درآمدهای وقف و سابقه معاونت وی در اداره کل اوقاف، به عنوان سرپرست جدید انتخاب شود.

قائم مقام سازمان اوقاف و امورخیریه با تاکید بر این که باید مردم نتیجه نیات واقفین را لمس و مشاهده کنند، گفت: برخی به دنبال تصرف در موقوفات هستند و یکی از مهم ترین انتظاراتی که از مدیر جدید وجود دارد، مبارزه با موقوفه خواری و چنگ اندازی به موقوفات است.

عابد درخصوص مهم ترین انتظارات در حوزه وقف بیان داشت: رعایت احکام شرعی در حوزه وقف، امانت داری و عمل امینانه به نیات واقفین، تبلیغ، توسعه و پیگیری نیازهای جدید وقف در هر منطقه، تلاش برای آبادانی موقوفات، فراهم سازی مکان های فرهنگی مناسب برای مجاورین و زائرین، معرفی سنت حسنه وقف و کارکردهای آن از مهم ترین انتظاراتی است که برای رسیدن به آن باید تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر وحدت و انسجام و تعامل وجود داشته باشد، قطعا مردم نتایج وقف را مشاهده و لمس خواهند کرد و در غیراین صورت مردم به مسئولین و دولت اعتماد نخواهند کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha