پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضایی تبلیغات اسلامی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اگر شاعر، شعر خود را در اختیار دین و صراط مستقیم قرار دهد حتی ارزش آن بالاتر از منبر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، امروز در کنگره شعر اهل بیت(ع) در بیرجند اظهار کرد: مؤمن گاه با شمشیر و گاه با زبان خود جهاد می‌کند و انسان می‌تواند با زبان شعر یک جهادگر در راه خدا باشد که این نعمت را خداوند به شاعران عطا کرده است.

وی افزود: شمشیر زبان قوی تر از شمشیر میدان جنگ است، چرا که با چند جمله انسان یک جامعه را متحول می‌کند یا برهم می‌ریزد و برای همین شاعران با قلم و شعر می‌توانند احیارگر توحید و عدل باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "زبان شعر و هنر اصیل ترین، خالص ترین و گیراترین زبان‌ها است" گفت: شعر از بهترین ابزار تبلیغ است.

حجت الاسلام رضایی افزود: اگر شاعر، شعر خود را در اختیار دین و صراط مستقیم قرار دهد حتی ارزش آن بالاتر از منبر است.

وی با بیان اینکه اگر شعر در خدمت دین قرار بگیرد، چنان اجری دارد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، افزود: امام صادق(ع) در همین زمینه فرمودند "کسی که یک بیت شعر برای اهل بیت(ع) بسراید؛ خداوند منزلی در بهشت به او خواهد داد".

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، شعر را یکی از موثرترین حفظ فرهنگ‌ دانست و متذکر شد: با یک شعر می‌توانیم جامعه ای را به سوی صلاح یا فساد هدایت کنیم.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد: در حالی که در طول تاریخ بعضی افراد نعمت شعر خود را به ظلم پادشاهان فروختند، برخی نیز افتخارشان این است که شعرشان را در مسیر اولیای خدا هزینه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مواظب باشیم این نعمت بزرگ را به هر قیمت نفروشیم، گفت: گاهی شعر آن‌چنان محتوایی دارد که حتی با مرگ شاعر نیز از بین نمی رود و همیشه زنده و جاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، بیان داشت: شعر شاعران استان نباید مظلوم واقع شود و اشعار آنان باید در آثار مداحی زنده شود.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: ۲۴۷ شعر از شاعران هم استانی به این کنگره رسید و داوری این اشعار را سه نفر از داوران استان و یک نفر از مرکز برعهده داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha