پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سیدمحمد شاهچراغی-نماینده ولی فقیه در سمنان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بر گسترش شعر و شاعری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های ترویج فرهنگ ناب اهل‌بیت (ع) تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، در جمع شعرا و مداحان استان، ضمن تأکید بر ضرورت بکارگیری هنر به عنوان ابزاری برای ترویج فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های ما از هنرمندان و شاعران این است که در تبیین و ترویج مفاهیم معنوی و دینی در سطح جامعه با استفاده از هنرشان بکوشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که شعر حکمت است و بااین‌وجود، شاعران از حکمت الهی برخوردار هستند که می‌توانند از این حکمت و استعداد در راه ترویج مفاهیم دینی و ارزشی استفاده کنند.

وی، وجود مخاطبان پرشمار را یک ظرفیت برای شعرا دانست و گفت: شعر، هنر و سخن حکیمانه‌ای است که به دل مردم می‌نشیند چراکه زبانی شیرین دارد لیکن باید از این ظرفیت و هنر خدادادی برای تأسی از اهل‌بیت(ع) بهره برد.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه شعر، هنر و سخن حکیمانه است و باید این هنر را در راه درست و به‌جا استفاده کرد، چراکه گاهی بیان، مانند سحر می‌تواند نفوذ داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر اشعاری که سروده می‌شود رنگ خدایی و اسلامی داشته باشند، ماندگار خواهند شد، لذا ما معتقد هستیم توجه به فرهنگ دینی، ارزش‌های اعتقادی و جلوه‌های ناب بشری نظیر شهادت در اشعار اهمیت ویژه‌ای دارد. ‌

در این نشست تعدادی از شاعران استان سمنان به شعرخوانی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha