پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۳۸۴ مسجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از برگزاری این مراسم ارزشمند در 348 مسجد استان خبر داد.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال های اخیر، افزود: در سال 94 بیش از 253 مسجد با 17 هزار نفر، در سال 95 بیش از 310 مسجد و در سال 96، 391 مسجد برای اعتکاف آماده شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف سال 97 در بیش از 348 مسجد استان مازندران برگزار می‌شود، گفت: 17 هزار و 622 خانم و 10 هزار 677 نفر از مردان استان در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: بیشترین مشارکت در مراسم معنوی اعتکاف مربوط به شهرستان ساری است، که در سال جاری بیش از 67 مسجد به مراسم معنوی اعتکاف امسال اختصاص پیدا کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف استان مازندران 51 درصد جمعیت شهری و 46 درصد جمعیت روستایی شرکت می‌کنند و بیشترین حضور مربوط به جوانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است، خاطرنشان کرد: اعتکاف عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود اعتکاف را فرصت مناسبی برای دوری از زندگی مادی و راز و نیاز با خداوند بیان کرد، گفت: اعتکاف نقطه اوج تحول انسانی و حرکت از طبیعت به فطرت است و در این ایام زمینه این تحول فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف شرایطی را فراهم می کند تا انسان ها با توشه معنوى و اعتقادى راسخ و ایمان و امیدى بیشتر، به زندگى خود ادامه داده، خود را براى صحنه‏ هاى خطر و جهاد در راه خدا آماده سازند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست، بلکه مجموعه ای از بهترین عبادات را به همراه دارد، اضافه کرد: عباداتی که هر یک به تنهایی برای پیشبرد انسان در مسیر بی انتهای کمال، دارای آثار و برکات فراوان و فضیلت بسیارند، تنها جزئی از این عبادت به حساب می آیند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف افزون بر بهره‌برداری از فیض معنوی آن جهاد مقدس نیز شمرده می شود، افزود: نقش اساسی اعتکاف را در رسیدن به عبودیت الهی است و این مراسم معنوی بستری مناسب برای رسیدن به بندگی و عبودیت الهی ایجاد می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که اعتکاف این است که انسان به قصد تقرب به خداوند متعال و به منظور عبادت او با شرایط خاصی در مسجد بماند، گفت: در اعتکاف اهدافی چون رسیدن به آرامش روحی، دستیابی به صبر، حضور در مسجد، دعا و توبه و استغفار همه و همه در این عمل، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که معتکف اراده خود را در مسیر اراده خدا قرار داده در طول روز به خاطر او، دست از خوردن و آشامیدن کشیده و به روزه داری قیام می کند، گفت: بی شک اگر معتکف، بتواند در ایام اعتکاف، آن گونه که باید و شاید رفتار و رضایت حق تعالی را جلب کند؛ به درجاتی که برای مؤمنان، در نظر گرفته شده خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha