پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم تحویل سال در ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم تحویل سال در 20 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی با بیان این که مراسم تحویل سال نو با برگزاری دعای تحویل سال و برنامه های متنوع دینی و فرهنگی در کنار بقاع متبرکه برگزار می شود، افزود: این برنامه هر ساله با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم روبرو بوده است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم یاد کرد و گفت: امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران، گفت: مردم ولایتمدار این استان علاوه بر محبت قلبی محبت عملی به امامزادگان نیز دارند.

وی با بیان این که بقاع متبرکه و امامزادگان ظرفیت بسیار ارزشمندی در جهت تقویت معنویت در جامعه محسوب می شوند، افزود: باید در کنار بهره گیری از فضای معنوی مساجد و تکایا از ظرفیت و پتانسیل معنوی بالای بقاع متبرکه نیز بهره گرفته شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه قلوب و اذهان را آرامش می دهد و موجب تقویت روح معنوی در انسان می شود، افزود: با توجه به این که امامزادگان در طول تاریخ همواره پناهگاه مردم بودند امروز این اماکن متبرکه بستری برای رسیدن انسان به آرامش معنوی محسوب می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم در طول تاریخ همواره نگاه ویژه و معنوی به امامزادگان و بقاع متبرکه داشتند، تصریح کرد: به همین دلیل همجواری با این اماکن متبرکه می تواند انسان را در مسیررستگاری و کمال رهنمون سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: این طرح از 25 اسفند در آستانه سال جدید در 300 بقعه متبرکه شاخص مازندران آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: با هدف خدمات‌رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب و نشر معارف اسلامی، باور‌های دینی و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از همکاری 185 مبلغ دینی در اجرای طرح آرامش بهاری در استان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغان دینی در دو دوره از 28 اسفند تا پانزدهم فروردین در اجرای طرح آرامش بهاری استان همکاری خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین پایگاه ها برای تربیت دینی نسل جوان جامعه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر با تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد گسترش چمشگیر برنامه های فرهنگی در امامزادگان و اماکن متبرکه هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که اماکن متبرکه و امامزادگان ظرفیت های ارزشمندی برای تأمین نیازهای معنوی مردم به شمار می روند، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان محور همه برنامه های دینی و فرهنگی در اماکن متبرکه و امامزادگان باید با برنامه ریزی هدفمند از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha