جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: یکی از مظاهر تقوا در انسان دشمن ستیزی است که نیازمند آن شناخت دشمن است هم دشمن‌های داخلی که عامل فتنه هستند هم دشمن ‌های خارجی که محرک این فتنه‌ها محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین، گفت: اگر ما ظرفیت وجودیمان را افزایش دهیم بی‌شک یاری رساندن خداوند به خودمان را مشاهده خواهیم کرد ولی مهم ترین نکته در شروع بندگی این است که این بندگی با نیکوکاری و از خود گذشتگی است، چرا که طبق این آیه شریفه مجاهدین همان محسنین هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود:  طبق این آیه  ۶۹ سوره‌ عنکبوت «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ«،انسان برای اینکه از هدایت به سعادت برسد باید سخت‌کوشی کند و این سخت‌کوشی و تلاش در راه خداوند سبحان همیشه نتیجه بخش بوده است و اگر گاهی تاثیراتی نمی‌بینیم مشکل از ما بندگان است که نمی‌دانیم چه میخواهیم وگرنه از طرف خداوند همه چیز قطعی است.

وی افزود: یکی از مظاهر تقوا در انسان دشمن ستیزی است که نیازمند آن شناخت دشمن است هم دشمن‌های داخلی که عامل فتنه هستند هم دشمن ‌های خارجی که محرک این فتنه‌ها محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: مصادیق دشمن باید بر همگان معین باشد و الگوهای تاریخی را در دشمن شناسی باید معرفی کنیم تا بتوانیم از طریق همین الگو ها بصیرت افزایی داشته باشیم.

وی کمک به محرومین در آستانه سال جدید را برای آحاد ملت ایران با اهمیت دانست و افزود: محسنین از خداوند یاری میگیرند و اگر می‌خواهیم این یاری رساندن خداوند شامل حال ما شود باید تلاش کنیم در سال جدید بیشتر به فکر فقرا باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرماید که«هرکس که مؤمنی را خوشحال کند، خداوند در قیامت او را شادمان می سازد» و به او می گوید«هرچه دوست داری بخواه؛ زیرا بی تردید تو کسی هستی که دوستان خدا را در سرای دنیا شاد کردید».

وی تصریح کرد: مردم نوعدوست و نیکوکار استان قزوین و ایران اسلامی امتحان خود را در امور خیر بارها به خوبی نشان داده اند  و در زمینه های کارهای خیر در کشور پیشتاز هستند و امروز هم نیازمندان منتظر دستان سخاوتمند آنهاست.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha