جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

استاد حوزه علمیه گفت: اعتقاد به جهان پس از مرگ، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و اگر انسان به معاد اعتقاد داشته باشد قطعاً به آرامش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به درس‌هایی که می‌توان از بهار گرفت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین درس‌هاف درس اعتقادی، اخلاقی و مسئله مهم دیگری است که پیرامون امام زمان(عج) است.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین گمشده‌های امروز مردم آرامش است، بسیاری از مردم در جامعه کنونی دوست دارند آسایش نداشته باشند اما آرامش داشته باشند بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل تلاش و کوشش انسان‌ها به آرامش رسیدن آنان است.

استاد حوزه علمیه به دلایل رسیدن به آرامش اشاره و تصریح کرد: اعتقاد به جهان پس از مرگ، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و اگر انسان به معاد اعتقاد داشته باشد، قطعاً به آرامش خواهد رسید؛ همچنین تمام مردم دنیا هنگامی به آرامش می‌رسند که متوجه می‌شوند بعدازاین دنیا، دنیای دیگری نیز وجود دارد، ازاین‌رو کسانی که به معاد اعتقاد دارند از فقر و دیگر مشکلات ترسی ندارند.

وی عنوان کرد: هرساله ماجرای بهار را می‌بینیم که قرآن کریم پیرامون این مطلب می‌فرماید قیامت نیز مانند همین رستاخیزی که در دنیای کنونی رخ می‌دهد اتفاق خواهد افتاد ازاین‌رو باید از این رستاخیز دنیوی درس گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ظهیری با اشاره به آیه 9 سوره فاطر تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید ما بادها و ابرها را به سرزمینی که مرده است، جابه‌جا می‌کنیم و بعد، زمین مرده را زنده می‌کنیم و در ادامه نیز می‌فرماید، قیامت این‌چنین بوده و انسان نیز به همین صورت زنده خواهد شد.

وی بابیان اینکه آسایش آرامش نمی‌آورد، تأکید کرد: بسیاری از افراد دارای ثروت‌های آن‌چنانی هستند، ولی به دلیل اینکه نمی‌توانند حق خود را بگیرند آرامش ندارند، ازاین‌رو قرآن کریم پیرامون این مطلب می‌فرماید اگر حقی از شما زائل شد و شما نتوانستید آن را بگیرد، زمانی خواهد آمد که شما می‌توانید آن را پس بگیرد، بنابراین قیامت به انسان‌ها آرامش می‌دهد.

استاد حوزه علمیه تحول را یکی دیگر از درس‌هایی دانست که می‌توان از بهار گرفت، خاطرنشان کرد: باید از این تحولی که در طبیعت به وجود می‌آید، درس بگیریم چراکه قیامت نیز این‌چنین خواهد بود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha