پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال

حوزه/ حجت الاسلام افلاکیان تصریح کرد: طبق گزارشات کارشناسان و مردمی که درگیر مشکلات هستند، باید گفت که مسؤولانی که چشم به خارج از مرزها دوخته‌اند، نتوانسته‌اند کاری برای تولید و‌ اشتغال انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم افلاکیان، استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان اظهار کرد: با وجود اینکه یک سال از عنوان سال اقتصاد مقاومتی گذشته، اختلاف‌ها درباره نحوه اجرایی شدن سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی میان مسئولان اجرایی و همچنین بخش خصوصی وجود دارد، به گونه‌ای که مسئولان از اجرایی شدن دقیق برنامه ‌ها بر اساس اصول زمان ‌بندی‌شده سخن می‌‌گویند، اما کارشناسان اقتصادی و فعالان بخش تولید در این زمینه معتقدند به دلیل ملموس نبودن آثار این سیاست‌ ها همچنان سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه تا رسیدن به وضعیت ایده‌ آل تاکید شده از سوی رهبر معظم انقلاب، فاصله زیادی داریم، گفت: امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی که در بیکاری جوانان و همچنین رکود خود را نشان می‌دهد، غیرقابل کتمان است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هر چند رئیس‌ جمهور در سخنرانی‌ ها و مصاحبه‌ های متعدد  بنا را بر آن گذاشته باشند که وضعیت امروز ایران از نظر اقتصادی و معیشتی با توجه به مولفه ‌هایی چون تورم در دنیا بی‌ نظیر است، اما این ادعا را کسی باور نمی‌کند، چرا که به قول رئیس‌ جمهور که در مرداد 1392 گفته بود معیار تورم سفره مردم نه آمار موسسات دولتی است، ملت به سفره ‌هایشان نگاه می‌کنند.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سالی که در روزهای پایانی آن هستیم، دلسوزانه به مشکلات موجود کشور ‌اشاره و مسؤولان را بر حل این مشکلات نهیب زدند.

حجت الاسلام افلاکیان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب راهکار این مسأله را مکرر در جلسات بیان کردند و راه‌حل مشکل همانی بود که در پیام نوروزی سال 1395 بر آن ‌اشاره و تاکید شده بود و آن هم «اقدام و عمل‌» است.

وی بیان کرد:  باید دید در سالی که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خویش آن را سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و ‌اشتغال» نامیده بودند، دولت در این دو زمینه یعنی حمایت از تولید و حل مشکل ‌اشتغال چه کرده است؟!

حجت‌الاسلام افلاکیان اذعان کرد: طبق گزارشات کارشناسان و مردمی که درگیر مشکلات هستند، باید گفت که مسؤولانی که چشم به خارج از مرزها دوخته‌اند، نتوانسته‌اند کاری برای تولید و‌ اشتغال انجام دهند.

وی در پایان گفت: تنها جست ‌و ‌جوی کوتاهی در میان دردهای مردم که رسانه‌ها آنها را بازتاب داده‌اند، هر فرد منصفی را به این نتیجه خواهد رساند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر روی زمین مانده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha