پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سقوط هواپیما

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اجتماعی

 

سپاه نوک پیکان انتحار را به سمت تروریست ها چرخاند

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای از انهدام خودروی انتحاری و هلاکت 2 تروریست در اقدام بموقع رزمندگان اسلام در پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد. قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد:شامگاه گذشته (یکشنبه 20 اسفند ) عوامل گروهک های تروریستی و اشرار مسلح با یک دستگاه خودروی حامل مهمات و مواد انفجاری قصد انجام عملیات انتحاری و هدف قرار دادن یکی از پاسگاههای مرزی نیروی زمینی سپاه در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان را داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع رزمندگان اسلام ناکام ماندند.در این اطلاعیه تصریح شده است: همچنین یکی از اشرار که در نزدیک شدن به پاسگاه ناکام مانده بود ، جلیقه انتحاری خود را منفجر و به هلاکت رسید.اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزوده است: در جریان این اقدام که دو عامل تروریستی به هلاکت رسیدند ، دو تن از بسیجیان غیور این پاسگاه نیز مجروح شدند.

 

سازمان هوائی کشور،دنا را تبرئه کرد

سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.در بخشی از  گزارش سازمان هواپیمایی با اشاره به انجام عمل قلب باز خلبان در سال ۸۸  تاکید کرده است؛ خلبان مرحوم برابر مقررات پزشکی مندرج در فصل های یک و شش از انکس یک و سند ۸۹۸۴ ایکائو و همچنین part MED مقررات پزشکی هوایی فعلی سازمان (AirCrew) با درج محدودیت سن بالای ۶۰ سال و محدودیت OML معتبر پزشکی کلاس یک مواجه بوده است. خلبانان تا ثانیه ای قبل از برخورد به دلیل پوشش ابر متوجه وجود کوه در روبرو نشده اند و در لحظه آخر با مشاهده کوه سعی در انجام مانور شدیدگردش به چپ جهت پرهیز از برخورد داشته اند که بی نتیجه بوده است.ترکیب خدمه پروازی (خلبان و کمک خلبان) برای این پرواز در مغایرت با محدودیت های تعیین شده توسط سازمان بوده، خلبان مجاز به پرواز با یک کمک خلبان نبوده و موضوع می بایست مورد دقت واحد عملیات شرکت هواپیمایی آسمان قرار می گرفت.همچنین در بخش از این گزارش شایعات مربوط به آتش سوزی اطفای حریق هواپیما توسط مسافران تکذیب شده است.

 

پرچم حرمین،طوفان انسانی به پا کرد

حجت الاسلام و المسلمین نجفی اظهار داشت که شیعیان پاکستان که برای تبرک به این پرچم با پای پیاده می آیند این گام ها را همانند قدم برداشتن برای زیارت کربلا می دانند.وی ادامه داد: پیروان اهل بیت (ع) در پاکستان به صورت پراکنده زندگی می کنند و به ادامه ارتباط با ائمه(ع) به شدت نیازمند هستند به گونه ای که بیش از 20 هزار زائر در مکان برگزاری همایش نسیم کربلا حضور می یابند تا به پرچم حضرت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (س) متبرک شوند. نماینده آیت الله نجفی تأکید کرد که چنین همایش های از بهترین راه ها برای تقریب و تفاهم جهت محافظت از وحدت مسلمانان به شمار می آیند.وی در پایان گفت: عراق به فضل خداوند و فتوای مرجعیت اعلا در نجف اشرف توانست بر تروریسم فائق آمده و گروه تروریستی داعش را با شکست مواجه کند. پیروزی بر داعش پیروزی برای همه مومنان در جهان محسوب می شود.

 

کانابیستها،غرب را وحشی تر کردند

سرهنگ اردلانی رییس پلیس پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر و کارشناس ارشد مطالعات اعتیاد در جمع نخبگان دانشگاه های آزاد تهران گفت: برابر اعلام سازمان بین المللی مبارزه بامواد مخدر در حال حاضر  ۳۶۰ میلیون نفر در دنیا به مصرف کانابیسها(موادتوهم زا) اعتیاد دارند که این موضوع افزایش خشونت های اجتماعی در جوامع غربی را در پی داشته به طوری که روزانه شاهد انواع قتل در آمریکا هستیم.وی افزود: همچنین سازمان ملل آینده موادمخدر در دنیا را مواد روانگردان و شیمیایی پیش بینی کرده که دائما با اشکال و تاثیرات مختلف به جامعه خصوصا جوانان عرضه می شود.سرهنگ اردلانی در خاتمه گفت: لذا نیاز است آموزشهای تخصصی در این زمینه به اقشار مختلف جامعه ارائه و تحقیقات علمی توسط نهادهای دانشگاهی بعمل آید.

 

آهنگ اعتکاف،ایران را در بر گرفت

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، تعداد معتکفان سال ۹۶ را ۷۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به معتکفین سال گذشته رشد ۲۱ هزار نفری داشته است. البته تعداد متقاضیان بیشتر بود ولی امکانات برای پذیرش آن ها فراهم نبود و این نشان می دهد در صورت آماده بودن بستر جمعیت معتکفین میلیونی می شود.حجت الاسلام روحانی نژاد با یادآوری این موضوع که اعتکاف را تنها می توان در مساجد جامع برگزار کرد، خاطرنشان ساخت: در سال جاری مراسم اعتکاف در بیش از 6 هزار مسجد برگزار شد.وی ادامه داد: حدود 70 درصد معتکفین سال 96 جوانان بودند که از این جمعیت نیز بیش از 60 درصد را بانوان تشکیل می دادند. البته امسال حضور بانوان در اعتکاف 8 درصد کاهش و حضور آقایان 26 درصد افزایش داشت.معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، اکثر معتکفین را تحصیلکرده ها برشمرد و یادآور شد: تنها 15 هزار نفر از معتکفین سال 96 بی سواد بودند. بیشتر معتکفین دانشجویان و طلاب هستند که جمعیت آن ها به بیش از 244 هزار نفر می رسد.وی افزود: در مراسم اعتکاف سال جاری بیش از 557 هزار نفر از شهرها و 213 هزار نفر از روستاها شرکت کردند. آمار معتکفین مجرد و متأهل نیز تقریبا با یک دیگر برابر است.

 

ناجا در نوروز هم ارز را رها نکرد

رییس پلیس پایتخت از دستگیری 378 سارق و مالخر در هشتمین مرحله از طرح علمیاتی رعد پلیس پیشگیری تهران خبر داد.رحیمی ارزش ریالی اقلام مکشوفه را بیش از 4 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ همچنین در حوزه کشف کالای قاچاق همکاران من در کلانتری‌های سطح تهران بیش از 5600 قلم انواع کالای قاچاق را کشف کردند که ارزش ریالی آن بالغ بر 3 میلیارد تومان است.وی با بیان اینکه دستگیری خورده فروشان مواد مخدر از دیگر طرحهای اجرا شده بود گفت: درهمین راستا 241 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده و 88 کیلوگرم انواع مخدر کشف شد. همچنین 16 باند خرده فروشی مواد مخدر در این طرح منهدم شد که تعدادی از خرده فروشان در این باندها فعالیت می‌کردند.به گفته رحیمی، دو باند جعل اسناد دولتی نیز منهدم شد که از این باندها مدارک شناسایی، گذرنامه و ... که همگی جعلی بود کشف و ضبط شد. رحیمی در پاسخ به سوالی در باره حضور پلیس در بازار ارز اظهار کرد: حضور ما به درخواست مسئولان کشور انجام شده و فعلا در بازار ارز و به ویژه در مناطقی مثل منوچهری، سبزه میدان و ... استقرار ما ادامه خواهد داشت.رحیمی افزود: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس قیمت دلار حدود 500 تومان و یورو نیز 800 تومان کاهش داشت و امیدواریم با اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی شاهد تغییرات و ثبات در بازار ارز باشیم.

 

97،به کام مناطق مرزی رقم خورد

ابوالفضل رضوی در تشریح اعطای وام با کارمزد شش درصد به روستاییان و عشایر با هدف توسعه اشتغال پایدار در این مناطق گفت: وام با کارمزد شش درصد برای کلیه روستاها و مناطق عشایری غیرمرزی و وام با کارمزد چهار درصد برای روستاها و مناطق عشایر مرزی با هدف ایجاد اشتغال پایدار پرداخت می‌شود.وی افزود: مدت تنفس برای بازپرداخت این وام سه سال است و شش سال نیز بازپرداخت آن طول می‌کشد که در مجموع این وام 9 سال دراختیار وام گیرنده قرار می‌گیرد. بی‌تردید پرداخت این وام می‌تواند در توسعه پایداراشتغال نقش به سزایی داشته باشد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آموزش روستاییان و توسعه اینترنت در روستاها گفت:  در دولت یازدهم وزیر وقت ارتباطات اقدامات موثری را انجام داد و گسترش اینترنت در سطح روستاها را به شکل مطلوبی محقق کرد به طوری که 30 هزار روستا به طور کامل از اینترنت بهره مند شدند که امیدواریم در دولت دوازدهم نیز این رقم پیگیری شود تا بتوانیم بازار مجازی لازم برای روستانشینان را فراهم کنیم.رضوی تاکیدکرد: تصور می‌کنم در سال 97 همه روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شوند و از اینترنت برای ایجاد اشتغال پایدار ، افزایش درآمد روستایی و همچنین آموزش‌های لازم استفاده کنند.

 

دختران در لباس تحصیل با پسرها برابر شدند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه آموزش دختران دستاوردهای خوبی داریم گفت: روزی ۳۰ درصد دانش آموزان ما دختران بودند که امروز به حدود ۴۹ درصد رسیده و سهم دختران تقریبا با پسران برابر است، همچنین مدارس شبانه روزی دخترانه که تا ۳۰ سال پیش وجود نداشت امروز فعال هستند.وزیر آموزش و پرورش با اشاره به  اینکه ۶۰ درصد نیروی انسانی ما در آموزش و پرورش زنان‌اند اما همچنان موانعی در حضور زنان در پست‌های مدیریتی وجود دارد اظهار کرد: ۶۰ درصد مدیریت مدارس توسط زنان صورت می‌گیرد اما در پست‌های بالاتر حضور زنان به دلیل موانعی چون موانع اداری کمتر است که باید آن را کاهش دهیم. امیدواریم تلاش‌های ما در این زمینه به نتایج خوبی منتج شود.

 

پایتختی ها،منطقه ممنوعه وضع کردند

٢٠ نقطه ساماندهى موقت دستفروشان و ١٠ نقطه ممنوعه دستفروشى در طرح برقرارى انضباط شهرى ویژه ایام پایان سال (طرح استقبال از بهار) تعیین شد. در این طرح، نقاط دارای بار ترافیکی سنگین تهران در راستای کمک به کاهش ترافیک ایام پایان سال، تسهیل رفت و آمدها و خرید شهروندان به عنوان نقاط ممنوعه دستفروشی اعلام شده و ۲۰ نقطه دیگر نیز در راستای توجه مدیریت شهری به امرار معاش دستفروشان، در طرح «دستفروشی بدون سدمعبر» به عنوان نقاط ساماندهی موقت دستفروشان تعیین شده است.

 

مصر،مسجد بی صدا زد

شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از ساخت مساجد ویژه ناشنوایان در این کشور خبر داد. وزیر اوقاف مصر نسبت به بی توجهی به ناشنوایان هشدار داد و وظیفه هر مسلمانی را تلاش برای افزایش آگاهی دینی ناشنوایان توصیف کرد.وی اعلام کرد که وزارت اوقاف همه تلاش خود را برای یاری بیماران خاص بکار خواهد بست و این را وظیفه خود می داند.محمد مختار جمعه از دستور این وزارتخانه برای ساخت مساجد ویژه ناشنوایان در مصر خبر داد و اظهار داشت که مسائل دینی و همچنین سخنان خطیبان به صورت زبان اشاره بیان خواهند شد تا ناشنوایان بتوانند اطلاعاتی دینی خود را افزایش داده و در این راستا احساس ضعف نکنند.وزیر اوقاف مصر همچنین اعلام کرد که قرار است مسابقه قرآن کریم ویژه ناشنوایان از سوی این وزارتخانه برگزار شود.

 

 

بانک ها هم به مبارزه با اعتیاد رفتند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ۷ هزار وام اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار تا بهمن ماه سال ۹۶ خبر داد. فاطمه عباسی با اشاره به اینکه تا بهمن ماه امسال، ۸۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند، گفت: به ۷ هزار نفر از این زنان وام اشتغال تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است. ۱۵۰۰ زن دیگر نیز که جزو زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند ، بدون دریافت وام در بخش های دیگر مشغول به کار شده‌اند. به گفته وی، همچنین وام اشتغالزایی نیز به این زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با ۴ درصد سود و بازپرداخت ۵ ساله پراخت می‌شود. رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی آموزش و حمایت های جانبی این زنان را نیز برعهده گرفته است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی آموزش مهارت‌های شغلی را نیز برای این زنان مدنظر قرار داده و کارگاه های آموزشی در حوزه بازاریابی و مهارت های ارتباطی را نیز برای آنها برگزار می کند تا این زنان بتوانند بعد از آغاز اشتغال خود، محصولاتشان را به بازار عرضه کنند.

 

وزیر بهداشت،ادارات را شوکه کردند

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری برای تصویب تجهیز الکتروشوک‌های قلب در نهادها و ادارات کشور گفت: علت این کار به خاطر ضرورتی است که وجود دارد زیرا ۵۰ درصد مرگ ایرانیان به دلیل سکته قلبی است. وزیر بهداشت همچنین درباره تعامل وزارت بهداشت با آموزش و پرورش عنوان کرد: هم اکنون این تعامل خوب است و توانستیم برخی از مفاهیم آموزشی سلامت را نیز در کتب آموزش و پرورش بگنجانیم.وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همچنین معتقدیم دانش آموزان از بهترین سفیران سلامت بوده و می‌توانند حداقل با فراگیری آموزش‌های سلامت‌محور؛ برای یاری رساندن به والدین خود به خصوص بعد از سنین 40 سالگی مفید واقع شوند.

 

بهداشتی ها،دست به خانه تکانی عیدانه زدند

ایرج حریرچی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی مشکل عمده ای در حوزه خدمات اورژانس شدید نداریم بلکه مردم بیشتر با بیماریهایی مشکل دارند که فرد نیاز به بستری‌ دارد و یا دچار بیماری‌های سرپایی می‌شود. معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: با این وجود معاون درمان وزارت بهداشت در جدیدترین بخشنامه خود دستور داده است تا بیمارستانهای دولت با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند، همچنین بیمارستانهای خصوصی نیز باید با 50 درصد توان و ظرفیت خود فعال باشند.حریرچی درباره میزان پرداخت بیمه ای برای خدمات سلامت و چالش‌ هزینه‌های سلامت عنوان کرد: هشتاد درصد مردم کشور توان پرداخت هزینه‌های بخش خصوصی سلامت را ندارند.وی در مصداقی عنوان کرد: مثلا دستمزد یک جراح برای تیروئید 70 k است یعنی 70 دستمزد نه هزار تومان برای یک جراحی، و این جدا از هزینه هتلینگ و دارو است و بیمه در تمام خدمات خود از جمله آزمایش و بستری فقط سهم خود از قیمت دولتی را پرداخت می‌کند.

 

جهادی ها به تعطیلات عید،"نه"گفتند

رئیس بسیج سازندگی تعداد گروه‌های جهادی اعزامی به نقاط محروم کشور طی ایام نوروز را هزار و ۳۴۷ مورد اعلام کرد و گفت: تا کنون نیز ۵۰۰ خانواده برای حضور در مناطق زلزله زده طی ایام نوروز و یاری رسانی به این خانواده‌ها ثبت نام کرده‌اند. غلامی از تحت آموزش قرار گرفتن جهادگران توسط نیروهای جهادی تخصصی خبر داد و گفت: اقشار مختلفی همچون وکالت، پزشکی، مهندسی، معلمی و ... در بسیج وجود دارد و طی سال ۹۷ متخصصان این رشته‌ها به ارائه آموزش به سایر جهادگران در حوزه‌های تخصصی مورد نیازشان می‌پردازند. ۵۰ گروه جهادی دانشجویی در زمینه اقتصاد مقاومتی طی سال جاری فعال شده‌اند که این افراد نیز تحت آموزش قرار می‌گیرند.سردار غلامی از در دست اجرا بودن ۶۰۰ منزل مسکونی در منطقه سرپل ذهاب خبر داد و عنوان کرد: کار ساخت این واحدهای مسکونی از ۲۰ روز قبل توسط جهادگران آغاز شده است.

 

قوه قضائیه،هواپیمای ترک را پس نداد

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور از انجام مراحل تشخیص هویت جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در ایران خبر داد. علی بخشی تصریح کرد: کار تشخیص هویت اجساد ترکیه ای به پزشکی قانونی ایران سپرده شده است و با توجه به اینکه ما کارشناس دستگاه قضایی هستیم، بر اساس دستوری که از طرف مرجع قضائی صادر می‌شود اقدام می کنیم.مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور یادآور شد: مراحل تشخیص هویتی که توسط سازمان پزشکی قانونی انجام می شود، چندگانه است و در ابتدا اجساد باید معاینه شوند و پس از آن مسئله تن پیمایی اجساد که شامل بررسی آثار و علائم موجود بر روی اجساد است، انجام خواهد شد.علی بخشی اضافه کرد: بررسی چهره در صورت اینکه اگر قابل تشخیص باشد و در نهایت بررسی فرمول ژنتیکی و آزمایش های DNA بر روی اجساد انجام می شود.وی تاکید کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های پزشکی قانونی کشور آمادگی انجام آزمایشات فوق را دارد.

 

ناجا به باند بازی دولتی،پایان داد

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد 8 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله‌ هشتم‌ طرح رعد‌ از چند روز قبل اجرا شد‌ که 249 حکم قضایی برای ورود به مخفیگاه‌های سارقان دریافت کردیم و در 48 ساعت گذشته 378 نفردستگیر شدند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه بیان کرد: در طرح رعد که در 48 ساعت گذشته اجرایی شده بود 88 کیلو انواع مواد مخدر کشف و بالغ بر 5 هزار فروند اقلام قاچاق کشف و ضبط شد همچنین 3 باند دو نفره که در بحث‌ تجهیزات ماهواره‌ای فعالیت داشتند و اقدام به نصب ماهواره‌ می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.سردار رحیمی گفت: یک باند دو نفره جعل اسناد و مدارک دولتی و خصوصی شناسایی‌ و اعضای آن دستگیر شدند همچنین 7 قبضه‌ سلاح‌ جنگی کشف شد ضمن اینکه‌ ارزش‌ ریالی‌ اموال مسروقه‌ 4 میلیارد تومان و ارزش ریالی اموال‌ قاچاق مکشوفه‌ 3 میلیارد تومان بوده است.وی بابیان اینکه 60 باند سرقت منزل، اتومبیل و غیره منهدم‌ شد، ادامه داد:123 دستگاه خودرو و 83 دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه و 143 دستگاه گوشی و تلفن همراه و 141 ضبط‌ خودرو کشف و ضبط‌ شد.

 

روسیه،فضای مجازی را پاکسازی کرد

وزارت کشور روسیه از گسترش کنترل فضای مجازی در مبارزه با فروش و ساخت مواد مخدر خبر داد.به گزارش وستی، کریل اسماروف معاون اداره کنترل مواد مخدر روسیه گفت: نظارت بر سایت‌های اینترنتی و حساب‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته تا جلوی انتشار روش‌های کسب درآمد غیرقانونی، تهیه و توزیع مواد مخدر گرفته شود.وی تاکید کرد: تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۱ هزار سایت اینترنتی که نحوه ساخت و همچنین فروش مواد مخدر را انجام می‌دانند مسدود شدند.این مقام روس خاطرنشان کرد: پلیس روسیه همچنین ۴۰۰۰ جرایم مربوط به قاچاق مواد مخدر با بهره‌گیری از فن آوری اینترنت را شناسایی و خنثی کرد و عاملان آن بازداشت شدند که تقریبا تمامی معاملات صورت گرفته در فضای مجازی، مواد مخدر صنعتی می‌باشند.

 

زنان هم اورژانسی شدند

سید حسن هاشمی در افتتاح ۱۱۵ پروژه سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: امروز خوشحال هستم که دکتر کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور به بنده اطلاع داد که از سال آینده خانم‌ها نیز وارد سازمان اورژانس کشور می‌شوند.وی با ابراز خوشحالی از به‌کارگیری خانم‌ها در سازمان اورژانس کشور که حتما رقیب خوبی برای آقایان تکنسین فوریت‌های پزشکی می‌شوند، ادامه داد: حتما نیرو‌های تکنسین فوریت‌های پزشکی برای دیدن فعالیت‌های اورژانس کشور‌های موفق جهان به این کشور‌ها اعزام شوند تا تجربه و علم نیروی اورژانس افزایش یابد.وزیر بهداشت همچنین با توصیه به مردم در سفر‌های نوروزی و ایام عید بر پرهیز از پُرخوری تاکید ویژه‌ای کرد و خطاب به نیرو‌های اورژانس نیز عنوان کرد: نمی‌توانم برای شما روز‌های راحتی را آرزو کنم، زیرا اکثر شما در ایام نوروز شیفت هستید تا مردم کشور به راحتی نوروز ایمنی را تجربه کنند.

 

ناجا به چهارشنبه سوزی،رودست زد

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای هشتمین مرحله طرح «رعد»گفت: ۸۷درصد کشفیات ما در عملیات‌های اخیر، مواد محترقه بوده است.سردار حسین رحیمی در حاشیه هشتمین مرحله از طرح «رعد» اظهار کرد: این طرح با هماهنگی قوه‌قضائیه و طی ۴۸ ساعت انجام شد و حاصل آن، دستگیری صدها سارق، کشف اموال مسروقه و ضبط مواد مخدر و مواد محترقه بوده است.وی ادامه داد: در این عملیات ۲۴۹ مخفیگاه سارقان با حکم قضایی شناسایی و بازرسی شد و در مجموع ۳۷۸ سارق و مالخر را دستگیر کردیم.رئیس پلیس پایتخت با اشاره به منهدم ساختن ۶۰ باند سرقت گفت: در این طرح ۱۲۳ خودروی سرقتی، ۸۳۰ دستگاه موتورسیکلت، ۱۴۳ موبایل و ۱۴۱ ضبط صوت به همراه ۷ قبضه سلاح گرم کشف و ضبط شد.رحیمی با بیان اینکه ارزش اموال سرقتی کشف شده ۴ میلیارد تومان بوده است، افزود: طرح‌های پلیس با جدیت ادامه خواهد یافت.وی بخش دیگری از این طرح را شناسایی و دستگیری فعالان در حوزه مواد مخدر خواند و تصریح کرد: در هشتمین مرحله از طرح «رعد» ۲۴۱ خرده‌فروش دستگیر شدند؛ ضمن اینکه ما ۱۶ باند توزیع را شناسایی و منهدم کردیم که از آنها ۸۸ کیلوگرم موادمخدر به دست آمد.رئیس پلیس پایتخت تهران در پایان با بیان اینکه پلیس آمادگی صد درصدی برای کاهش حداکثری آسیب‌ها در چهارشنبه‌سوری را دارد، گفت: ۸۷ درصد کشفیات اخیر ما مواد محترقه بوده است.

 

شهرداری،خرج و دخل 97 را تایید کرد

بعد از گذشت حدود یکماه از تقدیم لایحه بودجه ۹۷ پایتخت از سوی شهرداری تهران به شورای شهر و چکش‌کاری در این شورا، فرمانداری تهران هم با کلیات این بودجه ۱۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومانی موافقت کرد.با این حال مهدی پندار، مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران درباره تصویب بودجه سال آینده شهرداری تهران از سوی فرمانداری توضیح داد: «دو، سه ایراد هر سال از سوی فرمانداری مطرح می‌شود و لازمه آن اظهار نظر شورای شهر است.»او ادامه داد: «دو، سه مورد جدید هم مربوط به بودجه است که در کمیسیون تلفیق شورای شهر بررسی و قرار شد یکی، دو مورد اصلاح شود و به یکی، دو مورد از ایرادات هم پاسخ داده شود.»پندار با بیان اینکه «در نهایت تصمیم کمیسیون تلفیق در صحن شورا مطرح ‌می‌شود هر چقدر رای بیاورد بر اساس آن به فرمانداری پاسخ داده می‌شود»، گفت: «همه این موارد در شرایطی است که فرمانداری اجازه اجرای بودجه را به ما داده است و به غیر از این ایرادات، سایر موارد قابلیت اجرایی دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha