جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصوم بیگی

حوزه/ سردار معصوم بیگی گفت: معتقدیم در عرصه پیشگیری از جرایم، اتفاقات و حوادثی چون چهارشنبه سوری فرهنگ سازی و آموزش، موثر است و تعامل با ائمه جمعه، روحانیت و مبلغین یکی از راهکارهای مهم و جز سیاست های پلیس بوده و هست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون سیاست های انتظامی برای چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: پلیس انتظامی برای بهبود روند عملکردی خود اصلی را برای خود تعیین کرده است  که  تعامل با متولیان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از ان جمله است.

وی با بیان این که ارتباط موثر با رسانه ها در عرصه پیشگیری بهترین روش برای نیروی انتظامی استان تلقی می شود و از این باب در سال 96 بالغ بر 8 هزار خبر کار شده، گفت: همواره رسانه های مختلف با نوع نگاه ها و قلم های تخصصی خود  توانسته اند نقش بی بدیلی را در تزریق احساس امنیت در سطح جامعه ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه اشاره ای به برخورد قاطع پلیس با متخلفان و برهم زنندگان آسایش و آرامش مردم در چهارشنبه سوری،  عنوان کرد: همواره معتقدیم که در بحث های این چنینی چون مراسمات چهارشنبه سوری  باید کار فرهنگی  و آموزشی  انجام گیرد که نقش اول برعهده خانواده ها و سپس بر دوش متولیان فرهنگی و روشنگر جامعه هست.

معصوم بیگی ابراز کرد: پلیس به بحث چهارشنبه آخر سال به مثابه یک موضوع اجتماعی نگاه کرده که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم را بهترین و موثرترین روش تلقی می کند، چهارشنبه سوری حرکت و رفتاری است  که همواره ضرر بوده و سودی  جز برای سوداگران اقتصادی و منفعت طلبان ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار«حوزه» در اصفهان پیرامون تعامل نیروی انتظامی با مبلغین و روحانیت به منظور استفاده از ظرفیت بی بدیل این قشر آگاهی بخش در جامعه برای کاهش جرایم و حوادث همچون چهارشنبه سوری اظهار کرد: همواره تعامل با متولیان آگاهی بخش در جامعه جز سیاست هایاصلی انتظامی استان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا در سال 96 بالغ بر 30 جلسه هم اندیشی با ائمه جماعات و ائمه جمعه شهرستان های مختلف استان به منظور تبیین و آگاهی بخشی مردم  برگزار شده که آخرین جلسه مرتبط با بحث چهارشنبه سوری و اطلاع رسانی درباره پیامدهای منفی این واقعه خطر آفرینان از طریق مساجد و منبرها است.

وی افزود: قطعا روشنگری و آگاهی رسانی  توسط مبلغین و روحانیون در سطح جامعه را کمک حال خود دانسته و به عنوان بازوان فرهنگی پلیس انتظامی تلقی می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha