جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 443706
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان

حوزه/ دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان از جمله مراکز علمی و اسلامی این کشور است که تاریخ تاسیس آن به ابتدای دهه نود قرن گذشته باز می‌گردد و از آن زمان به عنوان یک مدرسه حوزوی و مؤسسه خیریه مشغول فعالیت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دانشگاه اسلامی کوثر در کشور پاکستان از جمله مراکز علمی و اسلامی این کشور است که تاریخ تاسیس آن به ابتدای دهه نود قرن گذشته باز می‌گردد و از آن زمان به عنوان یک مدرسه دینی و مؤسسه خیریه، مشغول فعالیت است.

شیخ انور علی نجفی از کارکنان اداری و استاد این دانشگاه درباره فعالیت های این دانشگاه گفت: دانشگاه کوثر توسط آیت الله العظمی ابوالقاسم خوئی و تلاش مستقیم فرزند شهیدش سید محمدتقی خوئی در آغاز دهه نود تاسیس شد و زیر نظر شیخ محسن نجفی فعالیت های مرکزی خود را در نشر اسلام و جذب جوانان و آموزش فقه و اصول و قرآن کریم و تفسیر قرن و آموزش زبان عربی آغاز کرد و گروه های زیادی در این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و پس از آن تحصیلات خود را در حوزه های علمیه نجف اشرف و قم تکمیل کردند.

دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان

وی افزود: این دانشگاه دو بخش برادران و خواهران دارد و تا کنون طلاب زیادی در این دو بخش فارغ التحصیل شده و به درجه استادی رسیده اند و در دانشگاه های دیگر دولتی نیز تدریس می کنند.

شیخ نجفی افزود: یکی از فعالیت های دانشگاه کوثر فعالیت خیریه است که توسط مؤسسات زیر مجموعه دانشگاه صورت می‌گیرد و این فعالیت ها نیز شامل کمک به خانواده های بی‌بضاعت و ساخت مساجد و مدارس دینی و کمک به ساخت منزل برای خانواده های فقیر و آسیب دیدگاه حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله است و در این راستا تا کنون 400 مسجد توسط این مؤسسه در نقاط مختلف کشور ساخته شده است.

وی افزود: مؤسسه خیریه کوثر از فعالیت های فرهنگی هم حمایت می‌کند و ما این کار را بخشی از رسالت خود می دانیم و از این طریق به نشر معارف و مبانی اهل بیت علیهم السلام می پردازیم و یکی از این فعالیت های فرهنگی نیز حمایت از جشنواره فرهنگی نسیم کربلا است که همه ساله توسط آستان مقدس حسینی در پاکستان برگزار می شود و زمینه ارتباط بیشتر میان شیعیان و عتبات مقدس اهل بیت را فراهم می کند.

شیخ محمد فخرالدین از اساتید دینی دانشگاه کوثر نیز گفت: فعالیت های علمی این دانشگاه از سال 2002 آغاز شد و از آن زمان صدها طلبه در این دانشگاه درس خوانده و فارغ التحصیل شده اند و برخی از آنها هم اکنون در حوزه‌های علمیه قم و نجف مشغول به تدریس هستند.

دانشگاه اسلامی کوثر پاکستان

وی افزود: برنامه درسی حوزوی ما همان برنامه درسی حوزه های قم و نجف است با این تفاوت که ما با چالش زبان و متون درسی نیز روبرو هستیم و با وجود این مشکلات فعالیت دانشگاه به صورت پیوسته ادامه داشته و طلاب این دانشگاه به فعالیت فرهنگی به عنوان امام جماعت در نقاط مختلف پاکستان مشغولند.

شیخ محمد اسحاق نجفی مدیر بخش اداری دانشگاه کوثر نیز گفت: من از ده سال پیس مدیریت بخش اداری دانشگاه را به عهده دارم و به ثبت نام و آماده سازی طلاب برای سال تحصیلی بر اساس برنامه درسی ارائه شده می پردازم و علاوه بر این در اداره شبکه ماهواره ای تربیتی آموزشی تبلیغی الهادی نیز سهیم هستیم و این شبکه نقش مهمی در تربیت نسل جدید آشنا با فرهنگ مسالمت و همزیستی و محبت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha