جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ جمال فاروق

حوزه/ شیخ جمال فاروق گفت: نماز جمعه همایشی جهانی است که مردم شرق و غرب جهان در آن شرکت می کنند تا در این تجمع به یاد دین و هویت دینی خود افتاده و تجدید ایمان کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» شیخ جمال فاروق رئیس دانشکده تبلیغ الازهر در سخنان خود در دیدار با دانشجویان دانشکده تبلیغ، با عنوان "خطبه نماز جمعه و تاثیر آن بنای فرد و جامعه" گفت: خداوند متعال برای نماز جمعه احکام ویژه در نظر گرفتنه است و سوره ای قرآن را نیز به نام جمعه قرار داد و مردم را به تلاش برای مشارکت در نماز جمعه فراخواند و بدین ترتیب خطبه نماز جمعه همایشی جهانی است که مردم شرق و غرب جهان در آن شرکت می کنند تا در این تجمع به یاد دین و هویت دینی خود افتاده و تجدید ایمان کنند.

وی افزود: نماز جمعه موجب برجسته ساختن نقش مسلمانان در زندگی روزمره و ارزیابی رفتار فردی و اجتماعی او است و البته خطیب نماز جمعه نیز باید متوجه باشد که در جای پیامبر قرار گرفته و مردم با دیده احترام به او می نگرند.

رئیس دانشکده تبلیغ الازهر ادامه داد: نماز جمعه نیاز به خطبای آموزش دیده و هوشیار و آگاه دارد و البته وزارت اوقاف نیز در زمینه نظارت بر خطبای جمعه تلاش زیادی انجام داده تا خطبای جمعه را ساماندهی کند و اجازه ندهد افراد گدا از این منبر دینی بالا روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha