پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی امین

حوزه/ حجت الاسلام سعید مهدوی امین با اشاره به اینکه امروز اعتکاف جریانی مردمی است، گفت: برگزار کنندگان مراسم اعتکاف افراد مردمی مساجد هستند و بصورت خودجوش فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی امین، امروز در نشست خبری مدیر کل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اصحاب رسانه، در خرم آباد، گفت: سال گذشته در ۱۵۸ مسجد حدود ۲۰ هزار نفر معتکف شدند که از این آمار حدود ۷۰ درصد شهری و ۲۲ درصد از  معتکفان روستایی بودند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که سن شرکت کنندگان معتکف اغلب بین ۱۵ تا ۳۵سال بوده است، افزود: اغلب معتکفان هر ساله از قشر جوان هستند .

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۹۰  مبلغ خواهر و برادر اجرای برنامه های اعتکاف را به عهده داشتند، خاطر نشان کرد: لرستان در بحث کمی و کیفی معتکفان از استان های پیشرو در کشور است و جایگاه مطلوبی دارد .

حجت الاسلام سعید مهدوی امین با اشاره به این که امروز اعتکاف جریانی مردمی است، اظهار کرد: برگزار کنندگان مراسم اعتکاف افراد مردمی مساجد هستند و به صورت خودجوش فعالیت دارند.

وی با اشاره به این که امسال ایام اعتکاف با روزهای پایانی نیمه فروردین تداخل دارد گفت: امید می رود با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص برکات اعتکاف امسال نیز شاهد افزایش آمار معتکفان باشیم .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان بیان داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی استان لرستان اندیشیده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha