سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جنگ اقتصادی

حوزه/ مدیر مؤسسه فتوت با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری، اقتصاد غارت پرور است اظهار داشت: این جنگ قصد دارد همه چیز را از بازارهای ایران بردارد و اقتصاد خودش را جایگزین کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام فلاح بعد از ظهر امروز در نشست مبلغین نوروزی اقتصاد مقاومتی که در نماز خانه مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع اقتصادمقاومتی از ضروریات جامعه امروز کشور است، گفت: اقتصاد مقاومتی از موضوعات فوق العاده مهم است و رهبر انقلاب برای اجرای آن تأکید فراوان دارند.

مدیر مؤسسه فتوت با بیان اینکه ما مدعی هستیم برای جهان بشری صاحب تکنولوژی و حرف نو داریم افزود: آن ادعا و حرف نو، سخن حق و کلام نورانی قرآن است. حق این است همه چیز مخلوق خدای متعال هستند و هدف عبادت، یکتا پرستی و بندگی است.               

وی عنوان کرد: فلسفه خلقت آفرینش این است که برای بندگی خلق شدند و یکتا خدا است. این حرف حق است و کسی  نباید حتی در پشت تریبون سازمان بین الملل هم نسبت به آن تعلل کند.

حجت الاسلام فلاح گفت: اما بشر سخن از توحید نگفته، بلکه حرف از اومانیزم زده و این مکتب ترویج شد تا اینکه معتقد شدند جهان بی روح،  بی هدف، آشفته و بی شعور است. این حرف تا جای پیشرفت که برای خودشان ذلت آفردیند.

مدیر مؤسسه فتوت افزود: این دسته افراد اسم جهان بی خدا را، روشنفکری گذاشتند. ثمره این فهم نوین بشر، ذلت بشر و پایه ریزی استکبار است. کار استکبار، تحقیر ملت ها و ظلم به انسانها است و در پشت این استکبار، تمدن و مکتب اومانیزم نهفته است.                             

حجت الاسلام فلاح گفت: از این طرف، قرائتی که دین از انسان دارد این است که بالاترین کرامت را برای او رقم زده است. اما باید این حرفها را از دین استخراج کرد و این کار حوزویان است و باید باور کرد تا باعث اثرگزاری شویم.

 مدیر مؤسسه فتوت افزود: اسلام معتقد است که انسان دارای ظرفیت بی نهایت، اشرف مخلوقات و خلیفه روی زمین است. بشر می تواند متصف به اخلاق الهی و مفتور بر توحید و مسجود فرشتگان شود. این نشان دهنده هماهنگی بشر با جهان خلقت است.                     

وی عنوان کرد: بشر عنصر احترام انگیز و  بر روی قله هستی  است. در فرهنگ دین، انسان با خالق فاصله ندارد، اما امروز با این واقعیت ها فاصله زیاد داریم و علوم انسانی می خوانیم که نمی تواند این مسائل را تبیین کند.

حجت الاسلام فلاح بابیان اینکه انقلاب، بندگی خدا است، اظهار داشت: در این رابطه رهبر انقلاب معتقدند «جوهر اصلی در مکتب امام راحل رابطه دین ودنیا است و راهی که ملت ایران در پیش دارد، آباد کردن دنیا در مسائل علمی، تحقیقاتی و سایر مسائل است».

مدیر مؤسسه فتوت افزود: دشمن از پیشرفت ایران در مسائل مختلف می ترسد و در مکتب امام راحل، الگوی توسعه غربی مخالف مکتب توحید است.           

وی با بیان اینکه امروز شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم افزود: رهبر انقلاب معتقدند،دشمن به صورت ویژه در حال مبارزه با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. این کار ویژه را باید شناخت و نباید غافل شد.

حجت الاسلام فلاح گفت: رهبر انقلاب معتقدند، تحریم دشمن علیه کشور، تحریم هدف مندنیست، بلکه جنگ تمام عیار اقتصادی است یعنی هر چه داشتند برای نابودی دین و نظام به میدان آوردند. اما علت این تحریم، مسائل هسته ای نیست بلکه مسلمان بودن، اسلام ناب و انقلاب است.

مدیر مؤسسه فتوت با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری، اقتصاد غارت پرور است اظهار داشت: این جنگ قصد دارد همه چیز را از بازارهای ایران بردارد و اقتصاد خودش را جایگزین کند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب به خوبی این خطر بزرگ را درک کرده و چند سال پی در پی در پیامهای نوروزی به مسئولین و آحاد ملت در مورد روند جنگ اقتصادی دشمن تذکر و توصیه می کنند.

حجت الاسلام فلاح گفت: رهبر انقلاب راه مقابله جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن را، ارائه اقتصاد مقاومتی می دادنند. اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می شد، الان مشکل کشور این نبود که هست.

مدیر مؤسسه فتوت افزود: اما مسئولین و حوزویان نتوانستند منویات رهبری را در کشور اجرا کنند. کار حوزیان تبیین درست اقتصاد مقاومتی است، اما نتوانستیم این مسئله را درست برای مردم توضیح دهیم.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha