جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که روحانيت در طول تاريخ پرچم دار و جلودار مبارزه عليه ظلم بوده و حرکت هاي مردمي را رهبري کرده است، بیان داشت: روحانیت ثابت کرده در حفظ و دفاع از آرمان های دینی هیچ گاه اهل مماشات نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمدعلی الیاسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا سه شنبه در جلسه جامعه روحانیت این شهرستان با بيان اين كه روحانيت زرين‌ترين برگ‌ها را در تاريخ براي خود ثبت کرده است، گفت: در هيچ زماني مانند امروز موقعيت براي روحانيت فراهم نبوده و اکنون وظيفه روحانيت به عنوان اقشار تأثيرگذار جامعه بسيار حساس و سنگين است.

وی به مبارزات روحانيت در طول تاريخ اشاره کرد و افزود: امروز یکی از وظایف مهم روحانیت در کنار تبلیغ دین، دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دست های شیطانی تلاش می کنند تا دست آوردهای نظام را نادیده بگیرند، خاطرنشان کرد: تنها قشری که می تواند در برابر این توطئه های شیطانی ایستادگی کند روحانیت آگاه و با بصیرت است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که روحانيت در طول تاريخ پرچم دار و جلودار مبارزه عليه ظلم بوده و حرکت هاي مردمي را رهبري کرده، بیان داشت: روحانیت ثابت کرده در حفظ و دفاع از آرمان های دینی هیچ گاه اهل مماشات نبوده است.

حجت الاسلام الیاسی با بیان این که امروز نيز روشنگري و حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي به عهده روحانيت است، خاطرنشان کرد: اگر نقش آفرینی روحانیت نبود امروز دشمنان به اهداف خود در کشورمان دست پیدا می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به نقش روحانیت در جامعه اسلامی به خوبی پی برده، افزود: به همین دلیل تلاش می کند تا مردم را از روحانیت جدا کند و خواسته های خود را عملی کند.

حجت الاسلام الیاسی، پیوند میان مردم و روحانیت را سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده هرگاه مردم را از روحانيت جدا كنند، مي‌تواند نظام مقدس ما را شکست دهد به همین دلیل نوك پيكان دشمن به سوي روحانيت نشانه رفته است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در جهت منحرف کردن افکار و عقاید دینی مردم اشاره کرد و گفت: روحانیت باید در برابر این افکار انحرافی با اقتدار بیاستد و نگذارد که عقاید دینی مردم دچار انحراف شود.

وی با بیان این که روحانیت باید در موعظه و خطابه ‌های خود نسبت به اين موضوع و آگاهي بخشيدن به جامعه تلاش کند، تصریح کرد: منبر به عنوان یک رسانه فراگیر بهترین ظرفیت برای تبلیغ دین و ارزش های الهی در جامعه است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با اشاره به این که تبلیغ دین در شرایط امروز دنیای اسلام یک ضرورت مهم است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تبلیغ صحیح دین بهره گیریم و این یکی از مهم ترین وظایف روحانیت است که همواره به نحو مطلوب آن را انجام داده است.

وی با اشاره به این که امروز شبهات بسیار زیادی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه تبلیغ می شود، افزود: وجود این شبهات دینی و اعتقادی رسالت روحانیت را سنگین تر کرده است و باید با پاسخ های مستدل مانع گسترش این گونه شبهات در جامعه شد.

حجت الاسلام الیاسی با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف روحانیت در طول تاریخ، دعوت مردم به سوی خداپرستی، دینداری و عمل صالح است، تصریح کرد: روحانیت آگاه با تلاش های خود پیام الهی را در جامعه تبیین و تشریح می کنند و این یک وظیفه خطیر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که رسالت و هدايت و حفظ جامعه برعهده روحانيت است، خاطرنشان کرد: روحانيت به عنوان سفيران اخلاقي مي‌توانند از تخريب فرهنگي جامعه جلوگيري كنند و این وظیفه در شرایط امروز جامعه باید پررنگ تر باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha