پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدموسوی محمودی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی عصر (عج) شهرستان بیجار گفت: تعطیلات عید نوروز بهترین فرصت برای بجای آوردن سنت حسنه «صله رحم» در بین برادران و خواهران دینی است.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، اظهار داشت: در دین اسلام به کرار به سنت حسنه صله رحم تاکید شده و در احادیث معصومین آمده که به جای آوردن این سنت باعث افزایش طول عمر انسان می شود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: اعیاد و روزهای تعطیل، به ویژه تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای به جای آوردن این سنت اسلامی است.

وی افزود: در این ایام باید ضمن رعایت شئونات اسلامی به برخی از سفارشات دین اسلام در بحث صله رحم نیز توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: صله رحم به جز اینکه طبق احادیث دینی باعث افزایش طول عمر انسان می شود، بلکه باعث ایجاد محبت و صمیمت بیشتر افراد بین یکدیگر می گردد و همین سنت، دل های مسلمین را به هم نزدیک تر می سازد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ولی عصر(عج) شهرستان بیجار گفت: از سوی دیگر در سنت صله رحم و دید و بازدید از اقوام و آشنایان، برادران و خواهران دینی از احوال و خدایی ناکرده مشکلات خود آگاه می شوند که این هم یکی دیگر از حسنات این سنت دینی است.

این استاد حوزوی عنوان کرد: سنت صله رحم حسنات بسیاری دارد که هرگز در این مقال نمی گنجد، ولی این مهم به ذهن انسان باهوش خطور می کند که در بطن هر دستور و فرمایش دین مبین اسلام نکات اجتماعی، روان شناسی، علمی، اقتصادی و... نهفته است.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: عید نوروز و تعطیلات سال جدید بهترین فرصت برای سرکشی به آشنایان و باخبر شدن از احوال بردار دینی خود است، لذا باید در این فرصت چند روزه بتوانیم همانند شیوه و سنت رسول خدا(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) از احوال برادران و خواهران دینی خود باخبر شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha