چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این که در به جا آوردن صله‌رحم نباید تنها به رفت‌وآمد بسنده کرد، گفت: معنی صله‌رحم این نیست که صرفاً رفت‌وآمد باشد، صله‌رحم یعنی به نیازهای بستگان رسیدگی کنیم و یکی از نیازهای انسان، نیاز به رفت‌وآمد است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اسلام نسبت به صله‌رحم و کمک و محبت نسبت به خویشاوندان، اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل شده است و قطع رحم و بریدن رابطه از خویشان و بستگان را شدیداً نهی کرده است

وی با تأکید بر اینکه در بجا آوردن صله‌رحم نباید تنها به رفت‌وآمد بسنده کرد، افزود: معنی صله‌رحم این نیست که صرفاً رفت‌وآمد باشد، صله‌رحم یعنی به نیازهای بستگان رسیدگی کنیم و یکی از نیازهای انسان، نیاز به رفت‌وآمد است.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: متأسفانه امروزه امر مقدس صله‌رحم در جامعه ما با زرق‌وبرق خاصی همراه شده است که به جا آوردن آن برای بسیاری از خانواده‌ها کمرشکن و آزار دهنده است، که باید این فرهنگ اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بجای آوردن صله‌رحم از سنت‌های خوب نوروز است، گفت: حضور در منازل اقوام و آگاه شدن از اوضاع آنان در ایام نوروز موجب خرسندی طرف مقابل شده و صمیمیت‌های موجود را دوچندان خواهد کرد و سبب می‌شود کدورت‌های احتمالی از بین رود.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که سنت صله‌رحم و دیدوبازدید اقوام و بیماران در نوروز باید بیشتر شود و به همه ایام سال تعمیم داده شود، خاطرنشان کرد: صله‌رحم سبب طولانی شدن عمر برای خود انسان و سلامتی و خوشحالی برای اطرافیانش خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha