جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباس اخوان سیگاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه یزد گفت: پادشان ستمگر پهلوی در عصر معاصر اقدامات ضدّ دین بسیاری بر مردم تحمیل کردند که پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت دینی یک هدیه الهی بود که حوزویان در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام عباس اخوان سیگاری در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد اظهار کرد: واقعیت امر این است که انقلاب اسلامی برکات زیادی نه تنها برای ما که برای همه مسلمانان جهان داشته است و برای همین دشمنان از هرگونه تبلیغ علیه انقلاب کوتاهی نمی‌کنند.

وی با ابراز تأسف از یک جانبه گری برخی افراد ناآگاه و هجمه آنان به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: برخی افراد که اختناق زمان شاه را ندیده و یا فلاکت آن دوران را درک نکرده اند تحت تأثیر این تبلیغات سوء قرار می‌گیرند.

این استاد برجسته حوزه با تصریح بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی و توفیق الهی، کارهای نشدنی و بزرگ برای ملت ما ممکن شده است؛ بیان کرد: امام خمینی(ره) با دست خالی و بدون در اختیار داشتن رسانه و هرگونه تبلیغاتی توانست انقلابی را به منصه ظهور برساند.

حجت الاسلام اخوان سیگاری ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت های علمی و همه جانبه ملت ایران در عصر معاصر در باور هیچ تحلیلگری نمی گنجید و این مهم تنها با ایمان و توکل بر خدا ممکن شد.

وی یادآور شد پس از آن همه دوران سیاه ظلم و جور پهلوی ها در سده اخیر، با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه تحقق ارزش‌ها و احکام اسلامی پدیدار شد و امروز زمینه برای خدمت بیشتر طلاب و روحانیون فراهم شده است.

سخنران این مراسم تأکید کرد: وظیفه طلاب در تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی با هدف حفظ آن بسیار مهم است و به فرموده امام راحل(ره) این روحانیون هستند که باید قدر این مسائل را بدانند و خداوند حجت را بر ما تمام کرده است.

حجت الاسلام اخوان سیگاری، مردم سالاری دینی را از دیگر دست آوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: قبل از انقلاب اسلامی، حکومت ایران سلطنتی و مردم هیچ کاره بودند درحالی که در حکومت مردمسالاری، مردم همه کاره هستند.

وی با ارائه آماری در مورد پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی اظهار امیدواری کرد: ما داعیه محو نظام سلطه را داریم و این مهم قطعا اتفاق خواهد افتاد همانگونه که نظام طاغوت سرنگون شد.

این پژوهشگر حوزوی با یاداوری دوران سیاه سلطنت پهلوی رضا خان، اظهار کرد: یکی از اقدامات رضا خان، متحد الشکل کردن لباس مردان بود که او در ابتدا کلاه پهلوی و بعد کلاه شاپو را رواج داد و لباس سنتی را به کلی منسوخ کرد.

حجت الاسلام اخوان سیگاری، افزود: این اقدام در سال 1303 رخ داد که البته با مخالفت مردم مواجه شد و در21 تیر 1314 مردم در مسجد گوهر شاد به اقدام او اعتراض شدیدی کردند که با برخود شدید مأمورین مواجه شدند.

وی اقدام دیگر رضا خان را کشف حجاب اجباری در سال1314شمسی عنوان کرد و گفت:. اقدام بعدی او منع از مجالس عزاداری بود که براساس دستور رضاخان عمّال حکومت تا روز عاشورا به جشن و پایکوبی می پرداختند.

استاد حوزه، برخی از اقدامات رضا خان را تأسیس زندان قصر، احداث راه آهن شمال جنوب، تغییر تقویم از قمری به شمسی و تأسیس دانشگاه تهران برشمرد و گفت: این اقدامات به اصطلاح فرهنگی در برابر اقدامات ضدّ دینی رضاخان و منزوی کردن علما و تعطیلی حوزه های علمیه در سراسر کشور، ارزش و اعتباری ندارد.

حجت الاسلام اخوان سیگاری، برخی دیگر از خیانت های رضا خان را آزادی صهیونیست ها در ایران، اهدای خاک ایران به کشورهای همسایه، غارتگری اموال مردم، زمین خواری و خروج میلیون ها دارایی ایران در هنگام تبعید به جزیره موریس و ویژه خواری فرزندان وی از اموال حکومت برشمرد.


انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha