جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی

حوزه/ استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: حب خدا سبب می شود تا پست و مقام و حزب و جناح برای انسان بی ارزش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: حزن در دل مومن نعمتی الهی است که سبب می شود مومن همیشه به یاد خدای تعالی باشد.

وی با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره «... عَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» گفت: حب خدا سبب می شود تا مقام، ریاست، پست و حزب برای انسان بی ارزش شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان با اشاره به بی ارزش بودن مظاهر دنیا اظهار داشت: زیبایی های دنیا، مسائل بی ارزشی هستند که قرآن آنها را به لهو و لعب تعبیر می کند.

وی در ادامه با اشاره به معنای لهو و لعب، گفت: هدف اصلی خلقت رسیدن به مراحل عالیه و کمال معنوی است و لهو و لعب انسان را از هدف اصلی دور و بی هدف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: انسان عاقل کسی است که به فکر آخرت باشد، معنای اصلی حیات آدمی در آخرت به سر منزل مقصود خواهد رسیدن و حیات دنیوی بخش دارای وجود ضعیفی از حیات است.

وی در ادامه ابراز داشت: تقوا و ایمان به خدای تعالی حقیقتی است خارجی که با اعمال و رفتار انسان به مرحله ظهور و بروز می رسد.

وی در پایان به طلاب اینگونه توصیه کرد: در راویات اهل بیت(ع) به ما توصیه شده است که به دنبال مظاهر دنیوی نرویم، مبادا درس خواندن و اجتهاد برای رسیدن به جایگاه دنیوی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha