پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ تجمل گرایی از آسیب های جدی امروز حوزه های علمیه است و برای برون رفت از این مسائل باید به برگزاری مراسم های معنوی چون اعتکاف توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در هم اندیشی معاونین تهذیب مدارس علمیه قم که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز شاهد شکل گیری ساختار مناسب تهذیبی برای سطح عالی هستیم، گفت: امید است با شکل گیری ساختار جدید تهذیبی در مدارس علمیه و سطوح عالی، شاهد اتفاقات بسیار بهتر از گذشته در حوزه های علمیه باشیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که در برنامه ریزی و ساختار جدید تهذیبی باید شاهد تغییر نگاه تربیتی در مدارس علمیه در بحث تهذیب باشیم، اظهار داشت: مدیر مدارس علمیه نقش اصلی در بحث تهذیب و اجرای مسائل تربیتی دارد و توجه و اجرای همین مسئله، قطعا ارتقاء سطح تربیتی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان این که استاد نیز همانند مدیر می تواند برای ترویج مبانی دینی و اخلاقی در مدارس علمیه نقش آفرین باشد، گفت: اکنون استفاده از استاد در بحث اخلاقی و مدیر تبدیل مصوبه در حوزه علمیه شده است و امید واریم شاهد برکات این مصوبات باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بر نقش آفرینی بیشتر معاونین تهذیب در حوزه در مباحث تربیتی و اخلاقی و معنویت تأکید کرد و افزود: تجمل گرایی از آسیب های جدی امروز حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: برای ارتقاء معنویت باید مسائلی چون برگزاری مراسم اعتکاف بیشتر مورد توجه قرار گیرد، غلفت از این مراسم، غفلت از معنویت را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائل راه اندازی شورای تهذیبی در مدارس علمیه است.این شورا مدیر مدرسه و اساتید را برای ارتقاء سطح تربیتی فعال می کند و با خرد جمعی، طرح نظام تربیتی هم  بهتر اجرا می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان با بیان این که موضوع تربیت، امر بنیادی و درونی است و تحقق این مسئله نیازمند فضا سازی است، گفت: شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار فرق کرده است. امروز در زمانی قرار داریم که فضای مجازی و سرعت اینترنت بسیار افزایش یافته است و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است.              

 ۳۱۳/۴۰

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha