جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوروز

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نوروز هر چند عیدی اسلامی نیست، اما اسلام نیز عید نوروز را نفی نکرده است.

حجت الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: عید نوروز یکی از سنت های پیش از اسلام است و عید باستانی ایرانیان محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه عید نوروز دارای آداب بسیار زیبایی است، افزود: احترام به بزرگترها، دید و بازدید، حضور در اماکن مقدس، صله رحم، عیدی دادن و عیدی گرفتن همه از آدابی است که مورد تایید اسلام نیز قرار دارد.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نوروز هر چند عید اسلامی نیست، اما اسلام نیز عید نوروز را نفی نکرده است.

وی تصریح کرد: امام صادق علیه السلام درباره این عید فرموده اند: هیچ نوروزی نیست که ما در آن متوقع گشایش و فرجی نباشیم زیرا نوروز از روزهای ما و شیعیان ما است.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در ایام عید وظایفی داریم که رعایت آنها سبب رشد و تعالی ما می شود، گفت: خواندن نیایش تحویل سال؛ پوشیدن لباس تمیز، روزه گرفتن و برپایی نماز، دید و بازدید و صله رحم، رفتن به اماکن مقدسه، رسیدگی به فقرا و کمک به آنها، آشتی کردن  و زدودن کینه ها از دل، پرهیز از اسراف و ... از جمله وظایف ما در عید نوروز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha