جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امضای تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه یزد و دادگستری استان

حوزه/ معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: روحانیون و طلاب یزد مسائل حقوقی و قضائی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با هدف ایجاد تعامل، همکاری و هماهنگی در تحقق اهداف متعالی فرهنگی، تفاهم نامه همکاری حوزه علمیه یزد و دادگستری این استان امضاء شد.

محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان در این آیین گفت: اعتلای اخلاق، کسب بصیرت انقلابی و افزایش سلامت اداری اهدافی است که معاونت فرهنگی دادگستری آن را دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد سلامت دستگاه قضاء را سلامت سایر دستگاه‌ها و نهادها در کشور ذکر کرد و افزود: باید برای ارتقاء سلامت دستگاه قضاء برنامه داشت و از همه ظرفیت‌های فرهنگی و اثرگذار بهره گرفت چرا که سلامت دستگاه قضاء سلامت سایر ارکان جامعه را نیز به دنبال دارد.

وی به اقدامات فرهنگی دستگاه قضاء در دو بُعد درون سازمانی و برون سازمانی اشاره کرد و گفت: به طور معمول فرهنگ‌سازی برون‌سازمانی در دستگاه قضاء توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه انجام و در بعُد درون سازمانی، اقدامات فرهنگی توسط معاونت فرهنگی قوه قضاییه دنبال می‌شود.

این مقام قضایی بر استفاده از اساتید مجرب اخلاق و صاحب نفس حوزه علمیه تأکید کرد و افزود: با تعامل و هماهنگی حوزه علمیه با دادگستری، زمینه بهره‌گیری این دستگاه از اساتید اخلاق فراهم می‌شود.

وی از ارائه ارشادات و پاسخ به مسائل حقوقی و قضائی طلاب حوزه علمیه به عنوان یک خدمت متقابل یاد و ابراز كرد: در همکاری‌های متقابل حوزه علمیه و دادگستری، ارائه مشاوره و معاضدت‌های حقوقی به طلاب حوزه علمیه و روحانیون یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند انجام گیرد.

معاون فرهنگی دادگستری تصریح کرد: در زمانی که دشمن تمام سعی خود را جهت تضعیف این نظام و انقلاب انجام می‌دهد، رسالت و وظیفه ما در پاسداری از این نظام بسیار سنگین و اثرگذار است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha