پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: وحدت و همبستگی و اتحاد مردم عامل اصلی پایداری انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مسئولین اعضای حلقه های صالحین سفیران هدایت قزوین گفت: اگر لحظه ای در جامعه ای اختلاف جایگزین اتحاد شود؛ این خطر عظیمی برای جامعه است و مردم و مسئولین باید نسبت به توطئه دشمن در ایجاد تفرقه میان مسلمانان هوشیار باشند و مسائل واهی و حرف های بیهوده را با هوشیاری و بصیرت خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین افزود: «وحدت» عامل اصلی پیروزی هر دین و مذهبی است و اختلاف مهم‌ترین عامل شکست انقلاب در هر جامعه محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین مسائلی مورد تأکید دین اسلام که بارها هم مورد سفارش پیامبر اکرم(ص) بوده، مسأله «وحدت» است.

وی تصریح کرد: جهاد در راه خدا به منزله اسلحه به دست گرفتن و پشت سنگر جنگ نشستن نیست، بلکه موقعیت شناسی و تلاش در راه و به اوج رساندن بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جامعه اسلامی و دفاع از فرامین الهی در برابر شرک یک جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب در صدد هستند تا با به راه انداختن جنگ بین قومیت ها و تفرقه افکنی دین اسلام را ناقص جلوه دهند.

وی با اشاره به اینکه از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بر موضوع وحدت بین جوامع اسلامی تاکید بسیاری داشتند، بیان داشت: امام خمینی(ره) اجازه ندادند دشمنان اسلام از اهرم اختلاف استفاده و برای همیشه مسلمانان را به خودشان مشغول کنند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  امروز علما و بزرگان دینی وحوزه های علمیه  باید با روشنگری و آگاهی بخشی به امت اسلامی، آنها را نسبت به توطئه خطرناک دشمنان آگاه سازند و هدف دشمن جلوگیری از گسترش نسل شیعه در جهان است و برای این امر اتاق های فکر خود با حضور اندیشمندان به راه انداخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha