پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه یزد

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد از ظرفیت برخورداری بیش از ۱۲ رشته علمی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام محمد فیاضی، در نخستین نشست انجمن های علمی حوزه علمیه یزد، با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌ که در سالن همایشات مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد، با بیان ظرفیت های علمی حوزه علمیه استان، گفت: استان یزد ظرفیت های علمی بسیار خوب برای تاسیس شعب انجمن های تخصصی را دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد ادامه داد: استان یزد می تواند شعب تخصصی انجمن های علمی در رشته های فقه، اصول، تفسیر و کلام، معرفت شناسی، علوم حدیث، اقتصاد، جامعه شناسی، تاریخ، ادبیات، هنر و حقوق را باتوجه به سابقه اساتید مجرب دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد اساتید شناخته شده ای در رشته های مختلف علوم انسانی حضور دارند، تصریح کرد: اما به دلیل نبود تشکل حقوقی برای این عزیزان، از علم و دانش در رشته های مختلف جامعه علمی کم بهره و بعضا بی بهره هستند.

حجت الاسلام فیاضی افزود: از سال قبل مباحثی پیرامون شناخت ظرفیت های علمی حوزه استان مطرح شد و پس از بررسی و جمع آوری اطلاعات طلاب و اساتید پیگیر تشکیل انجمن های علمی در استان یزد شدیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه با توجه به توان علمی طلاب و روحانیون یزد، حوزه علمیه این استان توان برخورداری از بیش از 12 رشته را در حال حاضر دارد، گفت: در صورت تشکیل و انسجام اساتید رشته های مختلفی توان ظرفیت را به 20 رشته تخصصی افزایش داد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha