جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهر آرا

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین گفت: ماهیت حوزه های علمیه با موضوع انقلاب گره خورده است و انقلابی بودن را نمی توان از حوزه گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، صبح امروز در دیدار با اساتید مدارس علمیه قزوین، گفت: معتقدیم که علما وارث انبیاء هستند و مجاهده همه انبیاء برای اعتلای کلمه توحید بود و کار حوزه های علمیه برقرار کردن رابطه مردم با احادیث است و جبهه توحیدی همواره با جبهه کفر در تقابل بوده و در موضوع توحید با یکدیگر مقابله می کردند.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین تصریح کرد: ماهیت وجودی حوزه علمیه، ترویج شعار توحیدی است و حوزه ای که چنین خط مشی و رسالتی دارد؛ نمی تواند در مقابل نظام سلطه سرخم کند و انقلاب در حقیقت حرکتی بود که حوزه های علمیه انجام دادند و مردم را در مسیر توحیدی با خود همراه کردند و در واقع انقلاب اسلامی از همین حوزه های علمیه آغاز شد.

وی افزود: ماهیت حوزه های علمیه با موضوع انقلاب گره خورده و انقلابی بودن را نمی توان از حوزه گرفت و آینده انقلاب اسلامی با آینده حوزه های علمیه پیوند خورده، زیرا انقلاب منبعث از حوزه های علمیه است؛ لذا اگر حوزه خود را از انقلاب و نظام اسلامی جدا کرد؛ نتیجه ای جز خسران نخواهد داشت.

حجت الاسلام مهر آرا بیان کرد: شکل گیری جریان های فکری و سیاسی بی ریشه و بی محتوا در جامعه از عدم هوشیاری و بیداری حوزویان نشات می گیرد و تحول در حوزه به این معناست که حوزویان پاسخگوی نیازهای فکری و فرهنگی جامعه در همه ابعاد باشند؛روحانیت شیعه و حوزه های علمیه در طول تاریخ به فراخور و فراز و نشیب زمانها و پدید آمدن حوادث و ظهور و افول دولت های حق و باطل، وظایف و رسالت هایی که بر عهده داشتند را به خوبی انجام دادند.

مدیر مدرسه علمیه التفاتیه قزوین گفت: استادان حوزه های علمیه باید حضور فعال و موثر در کلاس های درس داشته باشند و احساس مسئولیت در قبال امور تحصیلی و تهذیبی و تذهیبی طلاب داشته باشند و آینده اسلام در اختیار شاگردانی است که امروز در خدمت اساتید حوزه های علمیه تلمذ می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha