جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ

حوزه/مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: طلاب باید از فرصت تعطیلات نوروز و دیدوبازدیدهای نوروزی استفاده کنند و به مسئله تبلیغ در ایام نوروز اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، اظهار داشت: طلاب باید از فرصت اجتماعات دوستانه و خانوادگی خود در ایام نوروز برای بیان مباحث دینی و مسائل اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای تبلیغ دین است، افزود: طلاب باید از فرصت تعطیلات نوروز و دیدوبازدیدهای نوروزی استفاده کنند و به مسئله تبلیغ در ایام نوروز اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام رحمانی تأکید کرد: طلاب و روحانیون از فرصت نوروز برای اصلاح امور دینی، مذهبی، معیشتی، تحصیلی و نیز رفع کدورت‌های خانواده‌ها استفاده کنند.

وی گفت: قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) دارای یک نورانیت خاصی است و اگر بخشی از زمان جلسات خانوادگی و مهمانی‌های دوستانه به بیان نکات قرآنی، حدیثی و آموزنده اختصاص پیدا کند، معنویت خاصی در آن اجتماعات کوچک شکل می‌گیرد.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از آن فرصت‌های طلایی کم‌نظیر برای تبلیغ چهره به چهره مفاهیم دینی و اسلامی، فرصت تعطیلات نوروز است، چرا که این‌چنین جمع‌های خانوادگی و آشنایان در سایر مواقع به دست نخواهد آمد، اظهار داشت: مبلغان می‌توانند از فرصت ملاقات‌های فامیل و آشنایان در ایام عید نوروز با اندک ارتباطی که حداقل سالی یک بار تحقق پیدا می‌کند، در قالبی بسیار صمیمانه پیام‌های اخلاقی را منتقل کنند.

وی  نوروز را مصداق بارز تبلیغ چهره به چهره دانست و افزود: با توجه به دیدوبازدیدهایی که در ایام نوروز صورت می‌گیرد، فرصتی است که طلاب با بیان سخنانی هرچند کوتاه، رسالتی را که بر دوش دارند، انجام دهند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه لازم نیست طلاب در میهمانی‌ها حتماً سخنرانی‌ بلند و طولانی داشته باشند، گفت: همین که در چند دقیقه آیه یا روایتی مطرح شود، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید در این ایام، صله ارحام را جدی بگیرند، تصریح کرد: طلاب باید مردم را نسبت به این فریضه الهی و آثاری که در جامعه اسلامی دارد، آگاه نمایند؛ بیان آیات و روایات فراوانی که در این عرصه آمده است، برای مردم تبیین شود تا سنتی جاری در جامعه گردد.

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی همچنین ایام عید را بهانه‌ای برای برقراری ارتباط با افرادی که نسبت به تعالیم اسلامی بی‌توجه هستند، عنوان کرد و افزود: طلاب به بهانه نوروز و دیدوبازدیدهایی که صورت می‌گیرد، می‌توانند به خانه‌های اقوامی که نسبت به احکام و مسائل اسلامی کم‌توجه هستند سر بزنند و آن‌ها را به مسیر تعالی سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغ دین و گسترش مبانی اسلامی ریشه در وحی دارد و روحانیان و طلاب لازم است در کنار پژوهش و تحصیل به این امر مهم اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha