چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سبحانی نسب

حوزه/ نویسنده و ناشر حوزوی یکی از عواملی که منجر به رونق بازار کتاب می شود را تبلیغات مستمر رسانه ای به خصوص در رسانه ملی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سبحانی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: گرچه در سال های اخیر شمارگان کتاب ها افت قابل توجهی داشته اما در همین شرایط نیز مردم به کتاب خوب و پرمحتوا علاقه دارند و در صورت تبلیغات و معرفی مناسب آن را خریداری کرده و مطالعه می کنند.

وی افزود: در همین نمایشگاه اخیر کتاب در قم شاهد بودیم که خانواده ها چقدر علاقه مند به تهیه کتاب مناسب برای فرزندان خود بودند و این نشان می دهد که کتاب همچنان مورد اقبال مردم است منتها باید اولاً کتاب خوب و جذاب تولید کرد و ثانیاً در معرفی و تبلیغ درست آن کوشید.

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم همچنین بیان داشت: تبلیغات رسانه ها به خصوص رسانه ملی که علی القاعده مخاطبان انبوه و میلیونی دارد در رونق بخشیدن به بازار کتاب یکی از مسایل ضروری است ، ضمن آن که به هر حال ساخت و نمایش برنامه های خوبی مثل کتاب باز نیز در این امر بی تاثیر نیست.

وی یادآور شد: در کنار این مسایل اجرای طرح هایی چون عیدانه کتاب یا طرح های بهاره و پاییزه و غیره نیز تا حدودی توانسته رونق نسبی به فروش کتاب ببخشد ، هر چند که نیاز است در این باره طرح های خلاقانه بیشتری نیز اجرایی شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha