پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تبلیغ نوروزی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استفاده از فرصت تبلیغی ایام نوروز برای تحکیم معنویت در جامعه و تلاش در جهت پیشرفت اوضاع اخلاقی جامعه به ویژه جوانان از موضوعاتی است که باید در دستور کار طلاب و روحانیون قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طلاب باید از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنند و عید نوروز نیز از فرصت‌های مناسب برای انجام رسالت تبلیغی طلاب است.

وی افزود: استفاده از فرصت تبلیغی ایام نوروز برای تحکیم معنویت در جامعه و تلاش در جهت پیشرفت اوضاع اخلاقی جامعه به ویژه جوانان از موضوعاتی است که باید در دستور کار طلاب و روحانیون قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: طلاب و روحانیون از فرصت‌های تبلیغ در ایام نوروز در گسترش ارزش‌های اخلاقی، دینی و مذهبی استفاده کنند و جامعه را به سمت تعالی و معرفت دینی سوق دهند.

وی با بیان اینکه چون در عید نوروز مردم پویا و با نشاط هستند و بهتر می‌توان آموزه‌های اخلاقی و دینی را ترویج داد، گفت: طلاب و روحانیونی که دارای مهارت‌های لازم برای ایجاد ارتباط با مردم هستند به‌مراتب موفقیت‌های بیشتری در جذب مخاطب دارند.

امام‌جمعه شیروان تصریح کرد: اگر طلاب مهارت‌های لازم را در جهت تبلیغ کسب کنند در جذب مردم و ارائه آموزه‌های دینی و اخلاقی موفق‌ترند.

وی یادآور شد: مطالب کوتاه و اثرگذار در جامعه تأثیر بیشتری از مفاهیم گسترده و زمان‌بر دارد ازاین‌رو در روند تبلیغ باید اثر بخشی و کوتاهی مطالب را در نظر گرفت.
حجت‌الاسلام کوثری  تبلیغ همراه با مهر و محبت را از الزامات تبلیغ نوروزی دانست و اظهار داشت: بیان مسائل دینی در این ایام باید به شیوه نصیحت و با زبانی نرم و همراه با مهربانی باشد.

وی  گفت: باید در این ایام با خرافاتی که وجود دارد نیز مقابله کرد و سعی شود تا معایب و آسیب‌های آداب‌ورسوم مذمومی مانند اسراف و تجمل‌گرایی تبیین شود.

امام‌جمعه شیروان تصریح کرد: ایجاد ارتباط بیشتر با نسل جوان و بیان احکام و معارف دینی برای آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای در این ایام برخوردار است زیرا به دلیل جلسات خانوادگی و دیدوبازدیدهای نوروزی، ایجاد ارتباط با آن‌ها بسیار ساده‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در این ایام جلسات خانوادگی و نشست‌های دوستانه به جلسه‌ای برای بیان معارف اهل‌بیت(ع) تبدیل شود و کارکرد منبر را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha