جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، کرسی ها و مسؤولیت ها را یک امانت الهی دانست و گفت: این کرسی ها و قبول مسئولیت ها، ماندگار نیست و بالاخره روزی به اتمام خواهد رسید پس در این دوران مسئولیت باید خیلی دقت نظر داشت و رعایت همه مسائل اسلامی و انسانی را لحاظ کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در دهمین گردهمایی مدیران، معاونین و روسای ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی استان گفت: تقوا و پاک دستی لازمه  قبول مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: انسان در تمام حالات زندگی خود باید خدای متعال را حاضر و ناظر اعمال خویش ببیند و مهم ترین ویژگی یک مومن محاسبه گر بودن است، زیرا روزی خود او باید پاسخگوی همه اعمال خود باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محاسبه نفس در زندگی انسان به ویژه در آخرت افزود: معاد و ایمان به آن اصلی ترین دلیل محاسبه شدن انسان در روز قیامت و در برابر خدای متعال است که باید برای آن روز خود را برای این امتحان سخت آماده کنیم.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اخلاص و پاکی در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مهم ترین مولفه ها در قبول مسئولیت در نظام اسلامی، اخلاص و پاکی است که همه ما موظف هستیم در باب مسأله بیت المال حساسیت داشته باشیم و این موضوع مورد تاکید دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) به ویژه امیرمومنان علی(ع) است و باید برای رعایت آن دغدغه داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، کرسی ها و مسئولیت ها را یک امانت الهی دانست و بیان داشت: این کرسی ها و قبول مسئولیت ها، ماندگار نیست و بالاخره روزی به اتمام خواهد رسید پس در این دوران مسئولیت باید خیلی دقت نظر داشت و رعایت همه مسائل اسلامی و انسانی را لحاظ کنیم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی و عیار مدیران در نظام اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: ما مفتخریم در دستگاهی خدمت می کنیم که اصلی ترین معیار و ملاک آن دین اسلام و احکام الهی است و باید به همان اندازه نسبت به مسأله بیت المال و عدالت حساسیت داشته باشیم.

حجت الاسلام شکریان مسئولیت را امانت دانست و تصریح کرد: قبول مسئولیت نباید طعمه ای باشد برای کسب قدرت، درآمد هنگفت و پست و مقام، بلکه باید زمینه ای باشد برای خدمت بیشتر و رعایت حدود اسلامی و انقلابی.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرا رسیدن  پایان سال 1396 و شروع سال جدید 1397 تاکید کرد: پایان سال 1396 و شروع سال 1397 مصادف شد با ماه رجب و اولین روز عید نوروز مصادف است با شهادت امام هادی(ع) که باید حرمت این روز را حفظ کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب اشاره کرد و با توجه به همزمانی آن با تعطیلات عید نوروز، خاطر نشان کرد: باید برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی در استان برنامه ریزی کرد و در بحث کیفی این مراسم معنوی هرچه می شود برنامه ریزی کنید.

حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست گزارشی از اهم فعالیت های فرهنگی این اداره کل را در سالجاری و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بیش از ۳۵۰ مسجد استان و اعزام روحانی در این ایام بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha