پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سی و چهارمین اجلاس سالانه جمعیت اهل حدیث هندوستان برگزار شد

حوزه/ سی و چهارمین اجلاس سالانه جمعیت اهل حدیث هندوستان با عنوان "برقراری امنیت جهانی و دفاع از انسانیت" با حضور علما اهل حدیث و پیروان این مکتب در شهر دهلی نو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سی و چهارمین اجلاس سالانه جمعیت اهل حدیث هندوستان با عنوان "برقراری امنیت جهانی و دفاع از انسانیت" با حضور علما اهل حدیث و پیروان این مکتب در شهر دهلی نو برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه علما و اندیشمندان مسلمان هند درباره مشکلات پیش روی جامعه مسلمانان این کشور، چالش های پیش روی برقراری صلح و امنیت و راه های حل آن به ایراد سخن پرداختند.

 اصغر علی امام مهدی سلفی امیر جمعیت اهل حدیث هند در سخنرانی افتتاحیه اجلاس، این جمعیت را پیشرو در حفظ و تقویت وحدت ملی و اصلاح جامعه دانست و گفت: ما اولین کسانی بودیم که فتاوای فردی و گروهی علیه تروریسم را منتشر نمودیم، برادری و برابری هندو، مسلمان، سیک، مسیحی، شیعه و سنی امروز هم شعار ماست.

وی افزود ما هیچ ظلمی حتی به حیوانات و جمادات و نباتات را نمی پذیریم و تمام گروه های دینی، مراکز علمی، مدارس، اساتید و طلاب ما پیام انسان دوستی را نشر می دهند.

مهمان ویژه این اجلاس ابراهیم بن ابراهیم الترکی مفتی مسجد نبوی بود  وی در سخنان خود اسلام را دین رحمت معرفی کرد و گفت اسلام ارتباطی با افراط ندارد.

اهل حدیث شبه قاره برخلاف دیگر مذاهب اهل سنت باوجود احادیث پیامبر تقلید و پیروی از علما را جائز ندانسته قائل به اخذ دین از حدیث هستند، البته سلف صالح نزد آنان جایگاه خاصی دارد.

آنها گرایشات سلفی داشته و روابط خوبی با مقامات مذهبی و سیاسی عربستان سعودی دارند.

حضور چند روز گذشته امام جماعت کعبه در کنفرانس اهل حدیث کشور پاکستان و حضور مفتی حرم نبوی در این برنامه اهل حدیث هند موید ارتباط نزدیک این شاخه اهل سنت با عربستان و تاثیر عربستان در مسلمانان کشورهای منطقه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha