جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی

حوزه/ دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی برای دانشجویان انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ برگزار می‌گردد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به ابتکار «انجمن پژوهشگران میراث مکتوب اسلامی» ـ روسیه، دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی برای دانشجویان انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ برگزار می‌گردد.

این دوره با همکاری و حمایت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه و دانشگاه دولتی سنت‌پیترزبورگ صورت می‌گیرد.

دوره آشنایی با نسخ خطی اسلامی، با تدریس اولگا یاستربوا، پژوهشگر همکار کتابخانه ملی روسیه (سالتیکف شدرین سابق)، و فتح الله ذوقی از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، در محل کتابخانه دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه دولتی پترزبورگ برگزار می‌گردد. این دوره برای دانشجویان ایران‌شناسی، عرب‌شناسی و ترک‌شناسی دانشگاه و به زبان روسی از تاریخ 12 تا 16 مارس جاری برگزار می‌شود.

گفتنی است که این دوره به پیشنهاد حسین متقی و الکسی خیسمتوللین طی دیداری که نوامبر گذشته با الکسی آناتولیویچ، معاون انستیتو شرق‌شناسی دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ داشتند مطرح، و با پی‌گیری مسئولان انجمن، اجرایی شد.

لازم به ذکر است که انجمن پژوهشگران میراث مکتوب اسلامی در 3 آذرماه امسال (برابر با 24 نوامبر 2017)، در محل مرکز میراث مکتوب اسلام و ایران انستیتو نسخ خطی شرقی آکادمی علوم روسیه، در سنت پترزبورگ با مشارکت پژوهشگرانی از روسیه و ایران تشکیل شد. این انجمن به منظور حمایت از پژوهشگران نسخ خطی روسیه، فهرستنگاری و معرفی آثار مکتوب اسلامی روسیه و تربیت کادر نسخه پژوه با همکاری ایران و روسیه تشکیل یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha