سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ باید با دلیل و منطق به آقای رئیس جمهور توجه داد که اصرار بر شبکه‌های خارجی با این وضعیت و عدم توجه به شبکه‌های داخلی نوعی بردگی است و در شأن ملت ایران که دارای تاریخ کهن و عظمت هستند نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از روابط عمومی دفتر حضرتآیت الله مکارم شیرازی، معظم له در دیدار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در وزارت ارتباطات اظهار کردند: باید خود و مردم را به این نکته توجه دهیم که فضاهای مجازی خارجی به قصد قربت، حمایت بشریت و کمک به مردم دنیا تأسیس نشده است.

ایشان افزودند: این موضوع مانند سایر کارهای غربی در راستای حفظ منافع خودشان و دامی برای مردم است تا بتوانند حاکمیت خود را بر دنیا تثبیت کنند، غربی‌ها به کشور کره می‌گویند که بمب اتم نداشته باشد تا برتری آن‌ها حفظ شود، به ایران می‌گویند ایران نباید دارای موشک باشد تا به سلطه گری خود ادامه دهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تمام فعالیت‌های غرب و استکبار برای حفظ برتری بر دنیا است، اظهار کردند: غرب می‌خواهد  تمام دنیا برده او باشند، قبلا استعمار به شکل بدون روتوش بود، اما در حال حاضر استعمارهای فرهنگی و اقتصادی را در دستور کار دارند.

معظم له ادامه دادند: باید ماهیت غرب را بشناسیم و به درستی به مردم بشناسانیم، اگر می‌خواهیم که سم پاشی‌های دشمن برطرف شود باید ماهیت دشمن را به خوبی نشان داد، غرب به دنبال استفاده‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود است و به هیچ وجه به دیگران فکر نمی‌کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه ماهیت غرب باید با مدارک، شواهد و مستندات در جامعه تبیین شود، ابراز کرد: اگر مردم ماهیت غرب را بدانند از آن‌ها متنفر خواهند شد، واقعا باید از غرب متنفر بود چون تنها به فکر منافع خود و افساد هستند.

ایشان با تأکید بر کار منسجم، متمرکز و با برنامه در شبکه‌های اجتماعی بومی عنوان کردند: به جای این که تعداد شبکه‌ها بی دلیل افزایش پیدا کند باید امکانات و نیروها را مثلا در دو شبکه متمرکز کرد تا فعالیت‌ها تقویت شده و رقابت هم وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید خواستار دسترسی آسان و ارزان  به شبکه‌های اجتماعی بومی شد و خاطرنشان کردند: دسترسی به شبکه‌های اجتماعی داخلی باید آسان، ارزان و سریعتر باشد، تنها این که بگوییم شبکه‌های اجتماعی ایرانی باید استفاده شود فایده ندارد، مردم باید عملا ببینند که حضور در این شبکه‌ها آسان، ارزان و سریع است.

ایشان با انتقاد از بی توجهی برخی مسؤولان رده بالای دولتی به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی اضافه کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان رده بالا هنوز آسیب‌های شبکه اجتماعی آلوده خارجی را باور ندارند، آقای رئیس جمهور هنوز به شبکه‌های اجتماعی خارجی دل بسته است، ایشان در شورای عالی فضای مجازی نقش مثبتی در زمینه حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی ایفا نمی‌کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: باید با دلیل و منطق به ایشان توجه داد که اصرار بر شبکه‌های خارجی با این وضعیت و عدم توجه به شبکه‌های داخلی نوعی بردگی است و در شأن ملت ایران که دارای تاریخ کهن و عظمت هستند نیست، امروز ایران در منطقه حرف اول را می‌زند و رئیس جمهور آمریکا بیشترین دغدغه را درباره ایران دارد که معلوم می‌شود جایگاه ایران مهم است والا دیگران دغدغه نداشتند.

استاد خارج فقه حوزه اضافه کردند: باید مسئولان را متوجه کرد تا راه درست را انتخاب کنند، راه ما باید استفاده از شبکه‌های داخلی باشد، کشورهای دیگری هم هستند که از این راه جدا شدند و شبکه‌های داخلی برای خود ایجاد کردند.

این مرجع تقلید اظهار کردند: اینکه برخی دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات همکاری نمی کنند برای این است که ضرورت آن را نمی‌دانند، باید فرهنگ سازی کرد تا ضرورت کار را متوجه شوند، در اغتشاشات اخیر از همین فضای مجازی برخی کارها را مدیریت کردند و اگر این فضا مدیریت نشود باز هم می‌توانند این کارهای شوم را انجام دهند.

معظم له ادامه دادند: متأسفانه در این فضا دروغ و تهمت شایع است و فساد وجود دارد، حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست بلکه همه وظیفه دارند، همه از جمله حوزه‌های علمیه و مراجع نیز باید کمک، تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: اگر موضوع شبکه‌های اجتماعی حل شود استقلال کشور کامل خواهد شد، مادامی که این موضوع حل نشود استقلال ما جریحه دار است چرا که دیگران از این طریق سوء استفاده‌های خود را انجام می‌دهند.

ایشان عنوان کردند: باید رسانه مستقل و قوی داشته باشیم و در این مسیر از اندیشمندان نظر خواهی شود، باید همایشی برگزار شود تا اندیشمندان و متفکران نظر دهند و مسأله به صورت جدی پیگیری شود، اگر این مسأله ضرورت اجتماعی دانسته شود کارها بهتر و بیشتر پیگیری خواهد شد. امیدواریم همه دست به دست هم دهند و این مشکل مهم را با توکل بر خدا حل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha