جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام داوودوندی با بیان اینکه از نگاه قرآن و اسلام، شهادت بالاترین مرحله تکامل انسان است گفت: رسول گرامی اسلام فرموده‌اند بالای هر ارزشی ارزش دیگری است و بالای هر نیکی‌ای نیکی دیگری قرار دارد اما بالاتر از شهادت هیچ فیض و ارزشی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام داودوندی امشب در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمد حسین مؤمنی در تکیه گذر جدّا خیابان انقلاب ضمن تبریک به پدر و مادر و خانواده این شهید بزرگوار گفت: شهید مؤمنی علاوه بر فیض شهادت دارای دو امتیاز بسیار ویژه است.

وی بیان کرد: نخستین امتیاز ویژه شهید مؤمنی این است که او شهید مهاجر الی الله است و دو بار هجرت انجام داده است،دومین ویژگی منحصر به فرد شهید مؤمنی این است که او مجاهد فی سبیل الله است.

محقق پژوهشگر حوزه: ابراز داشت: آنچه اسلام را با وجود تمامی شیطنت‌ها و دشمنی‌ها حفظ کرده است هجرت و سپس مجاهدت است.هجرت موجب انتشار و مجاهدت موجب تثبیت اسلام شده است.

وی عنوان کرد: این دو فضیلت نزد خداوند اجر فراوانی دارد و آیات بسیاری هستند که بعد از ایمان سخن از هجرت و مجاهدت کرده‌اند.

سخنران این مراسم گفت: شهید مؤمنی برای دریافت دین و برای سربازی امام عصر(عج) از کشور خود مهاجرت کرد و هجرت دوم او برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) بود؛ مجاهده‌ای که در آن مسیر، توفیق ضیافت الهی یعنی شهادت را کسب کرد آن هم شهادتی که گمنام می‌شود.

وی افزود: یک سال از عروج ملکوتی این شهید می‌گذرد اما هنوز بدن مطهر او پیدا نشده است گویی محمدحسین‌ها خواسته بودند چیزی از بدنشان باقی نماند و تمامی وجودشان را تقدیم خداوند متعال کنند.

حجت الاسلام داودوندی با بیان اینکه از نگاه قرآن و اسلام، شهادت بالاترین مرحله تکامل انسان است گفت: رسول گرامی اسلام فرمودند، بالای هر ارزشی ارزش دیگری است و بالای هر نیکیی، نیکی دیگری قرار دارد اما بالاتر از شهادت هیچ فیض و ارزشی نیست.

وی عنوان کرد: رمز موفقیت انبیای الهی و بقای دین خدا وجود انسان‌هایی خداباور در کنار انبیا و اولیای الهی بوده است که در این راه استقامت و صبر کردند.

حجت الاسلام داودوندی گفت: خصوصیت این انسان‌های خداباور این بود که در مسیر خدا سختی‌ها را به جان دل خریدند و احساس ضعف نکردند و در مسیر الله استقامت کردند.

وی بیان کرد: مقام شهادت آنقدر بالاست که امیرالمؤمنین به مالک می‌فرمایند که ای مالک من از خداوند برای تو و خودم تقاضای رحمت واسعه پروردگار که ختم به سعادت یعنی شهادت است کرده‌ام.

حجت الاسلام داودوندی با اشاره به اینکه در قرآن دو بیان نورانی در رابطه با شهادت وجود دارد گفت: در بیان اول خداوند می‌فرماید در فکر و اندیشه خود این مطلب را تصور نکنید که شهدا مرده‌اند و در بیان دیگر در قرآن آمده است که به زبان خود نیاورید که شهدا مرده‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روایات داریم که اگر انسان‌ها برخی اعمال را انجام دهند اجر شهادت به آنها اعطا می‌شود افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند انسانی که در بستر خانه جان دهد ولی نسبت به خداوند، رسول گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) معرفت واقعی پیدا کند شهید گونه از دنیا رفته است.

استاد حوزه علمیه گفت: طلاب در مسیری قدم گذاشته‌اند که مسیر معرفت الهی، رسول الهی و ولی‌الله است؛ سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) کسب معرفت است و از این فرصت باید نهایت بهره را ببریم.

وی عنوان کرد: دشمن برای اغوای جوانان شب و روز ندارد و برای دین نقشه می‌کشد و از همه فرصت‌ها برای شیطنت استفاده کرده و آتش اختلاف بین مسلمین ایجاد می‌کند و ما باید هوشیار و بیدار باشیم و برای کسب معرفت الهی تلاش کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha