جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دید و بازذیذ

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه صادقیه خرم آباد گفت: رعایت حدود شرعی در دید و بازدیدها و انجام صله رحم عاملی مهم در استحکام بنیان خانواده است .

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به این که خانواده ها در ایام تعطیلات نوروز با انجام صله رحم باید به حدود مسائل شرعی و رعایت حریم محرم و نامحرم توجه ویژه ای داشته باشند افزود:رعایت حدود شرعی موجب استحکام بنیان خانواده و همچنین صفا و صمیمیت اخلاقی و انسانی در بین جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در انجام صله رحم و دید و بازدیدها نباید حریم مسائل شرعی شکسته شود، بیان داشت: در محافل و مجالس خانودگی نباید حریم های ارزشی و اخلاقی زیر پا گذاشته شود، بلکه باید با رعایت حریم اخلاقی به استحکام بنیان خانواده و کارکردهای مثبت این نهاد اجتماعی کمک نماییم .

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این که برای رعایت مسائل شرعی در محافل خانودگی باید کار فرهنگی مستمر و مداوم داشته باشیم، اظهار داشت: در این خصوص رسانه ملی نقش مهمی در نهادینه سازی این فرهنگ دارد و باید در ساخت فیلم ها و سریال ها اصول ارزشی و اخلاقی را رعایت کند به گونه ای که ساخت محصولات فرهنگی نمود ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی به مخاطبان باشد.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان این که مبلغان نیز باید در منابر خود به بیان برکات و فواید رعایت مسائل شرعی در دید و بازدیدها بپردازند، خاطر نشان کرد: مبلغان تلاش نمایند آسیب های عدم رعایت حجاب و عفاف و مسائل شرعی را در بین مردم بازگو نمایند تا به استحکام بنیان خانواده کمک نمایند.

وی در پایان با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی ،فرهنگ و ارشاد اسلامی ،آموزش و پرورش و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیر باید به تبیین برکات عفاف و حجاب در بین خانوده ها بپردازند افزود:رعایت حریم شرعی در دید و بازدیدها عاملی مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است و موجب استحکام پیوند خانوادگی در صله رحم خواهد شد.  

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha