سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امام جمعه قم حوادث مرتبط به سفارت ایران در لندن را حوادثی دانست که منشا دینی نداشته و برای خوش رقصی انگلیسی ها برای بن سلمان بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت‎الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در مراسم نماز جمعه این هفته قم، با اشاره به اجلاس رسمی  اعضای مجلس خبرگان رهبری و دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: ریاست مجلس خبرگان و اعضایی که در این دو روز سخنرانی کردند، مهمترین دغدغه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و معیشتی را  مطرح کردند.

آیت‎الله حسینی بوشهری افزود: یکی از اقداماتی که انجام شد، تشکیل هیئت اندیشه ورز، برای رصد مسیر انقلاب برای رسیدن به اهداف انقلاب که مورد تاکید رهبر ی بود؛ اگر این کار  آسیب شناسی انجام شود، کار بزرگی انجام شده است.

وی در ادامه به بیانات رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دردیدار با اعضای خبرگان نیز اشارات نویدبخش قرآنی داشتند که در آن پیروزی بر دشمنان اسلام و پایداری در راه حق را به عنوان یک وعده قطعی خداوند مطرح کردند و افزودند؛ به رغم همه مشکلات که از آنها خبر دارم، ولی آینده کشور روشن است و نیز بیان فرمودند، کشور ما مشکل حل نشدنی ندارد و وعده دادند که در روزهای آینده به مسایل مهمی اشاره خواهند کرد.

وی بااشاره به حمله به سفارت انگلیس گفت:  در این ایامی که بن سلمان، مهمان دولت انگلیس بود تلاشی شد که خوش رقصی برای او انجام دهند و با عوامل معلوم الحالی که حضور داشتند به سفارت خانه ما توهین کردند؛ چهره های آنها شناخته تر شد.

وی افزود: این حرکت یک حرکت زشت بود که جا داشت در مسایل مختلفی که در طول تاریخ ما افتاده بود، موضع گیری می کردند، امروز مقابل به نظام و رهبری آیا به عنوان یک وظیفه دینی و شرعی برای یک عده ای است که چنین رفتار کردند؟ ملت ما چنین اقداماتی که منشا و اساس آنها به مسایل دینی بر نمی گردد را به شدت محکوم می کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند، ما نه سنی آمریکایی و نه شیعه انگلیسی را قبول داریم؛ امروزه نمی خواهیم نقطه مقابل، مظلوم نمایی کند؛ هر اقدامی که منجر به مظلوم نمایی این گروه شود با مصالح انقلاب همخوانی ندارند؛ مسئولان اطمینان دادند که مرحله به مرحله اقدامات خود را انجام می دهیم.

وی با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی رژیم بعث به شهر حلبچه عراق ، گفت: روز 26 اسفندماه سالروز رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمدخمینی است؛ ایشان در طول دوران زندگی خویش مراتب وفاداری خویش را به رهبر انقلاب در محافل و مجالس عمومی اعلام کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: روز 29 اسفندماه سالروز ملی شدن نفت است؛ همانگونه که با نعمت انقلاب به استقلال رسیدیم باید اهداف دشمنان را از بین ببریم.

وی با اشاره به سالروز حمله دژخیمان شاه به فیضیه تصریح کرد: روز دوم فروردین سالروز هجمه به مدرسه فیضیه است که متاسفانه در این روز دشمنان اسلام طلاب را به خاک و خون کشیدند ولی دست خدا بر آمد و آنها را از بین برد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: مساله حجاب دغدغه مراجع و رهبری است؛ عده ای بیان کردند که حجاب اجباری یعنی چه؟ عده ای که ادعای علم و دانش می کنند این بحث را مطرح می کنند؛ هر کس به قرآن و روایات و سیره و روایات پاکان و اهل تقوا معتقد است می داند که حجاب جزو ارکان اعتقادی ما است.

وی اظهارکرد: رهبری بیان کردند که در غرب مردان با لباس آراسته در انظار ظاهر می شوند و به زنان می گویند که برهنه شوند تا به کامجویی برسند؛ عده ای با ساختار شکنی های خود می خواهند این اصل دینی را زیر سوال ببرند؛ جامعه اسلامی ما حاضر نیست که افکار و رفتار خود را تحت تاثیر فرهنگ غرب قراردهد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به صدمات پیش آمده در چهارشنبه سوری تصریح کرد: آیا در خصوص چهارشنبه سوی آیه و روایات داریم؟ عده ای می گویند که آیین باستانی باید پاس داشته شود؛ آیا در این آیین ترقه و نارنجک وجود داشته است؟ مردم باید برای سالهای آینده فرزندان خود را حفظ کنند؛ عده ای بیمار و ناتوان هستند و باید فضای شهرها را حفظ کنند؛ این مساله ربطی به آیین باستانی و امثال ذلک ندارد؛ مسئولان ما نیز باید قاطعانه تر با این پدیده فضای کشور برخورد کنند.

وی گفت: ماه رجب ماه بسیار بزرگی است که خداوند در این ماه مبارک بر بندگان خود رحمت می فرستد؛ این ماه ماه دعا و راز و نیاز است که روز اول با میلاد امام محمد باقر(ع) همراه است و سوم این ماه نیز با اول فروردین ماه مصادف با روز شهادت امام هادی(ع) است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: همه ما باید توجه کنیم که نباید به بهانه روز اول فروردین حرمت امام هادی(ع) را نگاه داریم؛ درست است که این روز روز اول سال است که باید حرمت این امام همام را حفظ کرد؛ امام باقر(ع) بیان کردند که کسی که به خداوند توکل و توسل کند شکست نمی خورند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امام هادی(ع) بیان فرمودند که  کسانی که دچار عاق والدین هستند دچار مشکل و ناداری می شوند؛ باید تماس ها وارتباطات خود را با ارحام برقرار کنیم؛ سال جدید، وقت صله ارحام است.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز گفت: مومنان به جهت تبعیت از خداوند عزیز هستند؛ جامعه با تقوا نیز عزت مند است و اگر جامعه ای به غیر از خدا دل نبست قطعا پیروز خواهد شد.

وی افزود: باید کاری کنیم که جریان کلی جامعه دینی ما اهل تقوا و ایمان به خدا و عمل به رسالت   بندگی باشد که در این زمینه جامعه جامعه عزت مندی است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: راه دوم برای عزت مندی، احساس بی نیازی به مردم است؛ در روایات بیان شده که اگر می خواهید که دعای شما نزد خداوند برآورده شود، اولین گام آن است که غیر از خدا درخانه کس دیگری را نزنید که متاسفانه به این مساله کمتر عمل می شود.

وی گفت: در روایات بیان شده است که عزت مومن در سایه استقلال از مردم است؛ ارتباط و داد وسدت و معاشرت یک مطلب است ولی اینکه انسان خداوند را فراموش کند و تنها به سراغ خلق خدا برود باعث ذلت وخواری می شود؛ به همین جهت در روایات روی قناعت و پرهیز از تجمل گرایی تاکید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر به داشته ها و نیروهای خودی و بومی قناعت کنیم نیازی نیست که به دیگران باج اضافه بدهیم تا آحاد جامعه ما احساس خواری کنند.

وی گفت: راستگویی از مهمترین ارکان عزت مندی افراد و جامعه است؛ ادارات و نهادها  مسئولان فرهنگی و اداری و سیاسی و... صادق باشند؛ صداقت عزت آور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha