چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اردوی جهادی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی بیان اینکه بالغ بر ۲۵ اردوی جهادی امسال توسط ۱۵ گروه جهادی برگزار شده است، گفت: ظرفیت راه‌اندازی گروه جهادی بیشتری توسط حوزویان استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان اردوهای جهادی، با اشاره به آیه  20 سوره توبه ضمن تشکر از طلاب جوان و جهادگر و این که برکات معنوی زیادی از ناحیه این حرکت‌های جهادی نصیب حوزه شده، اظهار داشت: اهل جهاد قرب و منزلت ویژه‌ای به خاطر این روحیه تلاش و مردم‌داری و کسب رضایت الهی در نزد خداوند دارند و قرآن کریم مجاهدان را رستگاران عالم معرفی می‌کند .

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این که در روایات جهادگران را با تعابیر ویژه‌ای تکریم کرده‌اند، افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند: «الـمُجاهدونَ في ‌سبيلِ ‌اللهِ قُوّادُ اَهلِ الـجَنّةِ) مجاهدان در راه خدا رهبران اهل بهشت هستند»

وی گفت: با توجه به ثمرات روحیه جهادی و خدمت به مناطق محروم قطعاً طلابی که با روحیه جهادی مأنوس هستند و سبک زندگی جهادی را اختیار کرده‌اند، رهبران فرهنگی موفقی در جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: دلیل این که معصومین جهاد در راه خدا را استوانه دین و راه  درخشان مردماني  سعادتمند معرفی کرده‌اند و کسانی را که از جهاد استنکاف کنند را به از دست دادن دین و پوشیدن لباس فقر و مذلّت انذار داده‌اند این است که اسلام دنیا را هتل استراحت معرفی نکرده است که روحیه اشرافی و بی‌دردی نسبت به جامعه رشد کند.

وی اظهار کرد: خداوند متعال دنیا را محل تجارت اولیاء خدا معرفی می‌کند که با بذل جان و مال و وقت و تخصص و.... بتواند زمینه کمال خود و ارتقاء جامعه را فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با بیان این که بالغ بر 25 اردوی جهادی امسال توسط 15 گروه جهادی در حوزه علمیه انجام شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت راه‌اندازی گروه جهادی بیشتری توسط حوزویان استان وجود دارد که می‌تواند در عرصه هدایت دینی و حضور در مناطق گوناگون جهت ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی تحولی در استان ایجاد کند.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha