پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست خبری اوقاف

حوزه/ طرح آرامش بهاری ویژه برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم باهدف خدمت رسانی به زائرین از ۲۷ اسفند ماه تا فروردین ۱۵ در ۴۰بقعه متبرکه قم آغاز می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، به موضوع طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: برنامه آرامش بهاری ویژه برنامه اداره کل اوقاف قم باهدف خدمت رسانی به زائرین از 27 اسفند ماه تا 15 آغاز می شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: برای بهتر برگزاری طرح آرامش بهاری در استان قم حدود 2ماه پیش ستادی شکل گرفت، این طرح امسال در  40بقعه برگزار می شود و در سال گذشته این طرح در 30 امام زاده اجرا شده است و همین نشان از رشد فعالیت های فرهنگی در امام زادگان را می دهد.

وی افزود: حدود هزار نفر از خادمین به همراه ۱۰۰ مبلغ در امام زادگان اقدام به پشتیبانی و  ترویج مبانی ارزشی، دینی، مشاوره و پاسخ به سؤالات شرعی و دینی خواهند کرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: خیمه های معرفت باهمکاری سایر مراکز فرهنگی مانند مرکز فرهنگی جمکران و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در جوار مطهر برگزار می شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در کوه خضر،مجموع مزار شیخان، مزار شاه جمال، امام زاده ابراهیم، امام زاده جعفر شهید، بخشی از امام زادگان کهک و خلجستان نمایشگاه غرفه معرفت باعناوین مشاوره، کودک ونوجوان، چند رسانه ای، ترویج وقف و فعالیت های قرآنی به همراه سایر برنامه های متنوع برای زائرین برگزار می شود.

وی افزود: برپایی غرفه حجاب، شهید و شهادت واقتصاد مقاومتی از دیگر غرفه ها در امامزادگان می باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: معرفی امامزادگان برای شناخت بیشتر و انتشار نقشه بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم تحویل سال و پخش پیام رهبر معظم انقلاب به صورت زنده و ارائه خدمات فرهنگی متنوع دیگر از دیگر مهمترین برنامه اداره کل اوقاف می باشد.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: اسکان زائرین در امامزادگان با هدف خدمت رسانی بهتر به زائرین صورت خواهد گرفت.

وی افزود: امیدواریم امام زادگانی که در مسیر تردد زائرین زائرین هستند، آمادگی پذیرایی و استقبال از زائرین برای خدمت رسانی بهتر در امور فرهنگی را داشته باشند.

 حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: یکی از اقدامات مهم فرهنگی درسال های اخیر که مورد توجه مسئولین امامزادگان قرار گرفته، نصب دوربین های مداربسته برای امنیت بیشتر زائرین است. امروز 40 امامزاده مجهز به دوربین مدار بسته هستند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: بیش از 100 مورد از جرائمی که در حریم امام زادگان اتفاق افتاده، مانند سرقت، به کمک دوربین های مدار بسته کشف شده است.

وی افزود: برای نصب و راه اندازی این تعداد دوربین 850 میلیون تومان هزینه شده و در طی دوسال دیگر مابقی بقاع متبرکه مجهز به دوربین مدار بسته می شوند.

حجت الاسلام حسینی مقدم گفت: راه اندازی اتاق مانیتورینگ سیستم ها در اداره کل اوقاف از دیگر کارهاست که به صورت لحظه ای همه اتفاقات در امامزادگان را رصد خواهد کرد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha