شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاروند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به نقش رسانه ها، گفت: رسانه ها باید در مسائل جامعه مطالبه گر باشند و موضوعاتی همچون رسیدگی مسئولان به بیماران صعب العلاج را در برنامه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری برنامه های طرح آرامش بهاری، گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند تا 14 فروردین میزبان زائران امامزاده ها با حضور 50 مبلغ بومی و اعزامی از قم است.

وی تصریح کرد: تمام بقاع متبرکه آمادگی اجرای طرح آرامش بهاری را داشته و ویژه برنامه های این طرح در بقاع شاخص استان به صورت برگزاری برنامه هایی همچون حلقه های معرفت، پاسخگویی به شبهات دینی و مسایل شرعی، غرفه های کودک و نوجوان، غرفه های فروش اقلام فرهنگی با هدف اشتغالزایی، برپایی نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی و غرفه مشاوره با حضور اساتید دانشگاه انجام می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: از آنجایی که استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته شده و مجری طرح 2018 و میزبان میهمانان داخلی و خارجی است، اوقاف و امور خیریه استان در راستای شناسایی موقوفات و اماکن مذهبی در ایام نوروز تور گردشگری مذهبی را از 5 فروردین ماه آغاز می کند.

وی در ادامه افزود: اوقاف و امور خیریه استان همدان در نظر دارد در طول سال برای میهمانان خارجی که در ایام خاصی همچون آبان ماه در استان حضور دارند تور فرهنگی مذهبی با معرفی بقاع و نیت واقفان را در موقوفاتی همچون سیف الدوله و امیر نظام برگزار کند.

حجت الاسلام کاروند گفت: برگزاری برنامه تحویل سال، شهادت امام هادی(ع) و جشن بزرگ ولایت امیر مومنان(ع) در 13 رجب از مهم ترین برنامه های طرح آرامش بهاری به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عکاسی با عنوان «وقف چشمه همیشه جاری» افزود: برای سومین سال همدان میزبان جشنواره ملی وقف چشمه همیشه جاری است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به فعالیت های اوقاف در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت 3 میلیارد و 127 میلیون تومان در استان هزینه شده که از این میزان 2 میلیارد و 216 میلیون تومان در ملاسر بنا به نیت واقفان خبر اندیش، به مرحله اجرا رسیده است.

وی در ادامه افزود: اوقاف و امور خیریه استان همدان به بیماران صعب العلاج و بیماران پروانه ای، توانسته به صورت محدود تا سقف یک میلیون و پانصد هزار تومان را به هر نفر کمک کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اهمیت وقف تصریح کرد: نیت واقفان باید با نیازهای روز جامعه یکسان شود و اوقاف در صورت رضایت واقف متولی وقف ها خواهد بود و متولی وقف می تواند هر ارگان و یا قشری باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها افزود: رسانه های باید در مسائل جامعه مطالبه گر باشند و موضوعاتی همچون خروجی طرح 2018 در همدان و همچنین رسیدگی مسئولان به بیماران صعب العلاج را در برنامه  کاری خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سال جاری از محل نیت واقفان در بین خانواده های نیازمند سبد کالا به مبلغ 285 هزار تومان داده و به طلاب، دانش آموزان و دانشجویان 900 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی اعطا کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha