سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعتکاف

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از آغاز ثبت‌نام اعتکاف در این استان خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف آغاز و تا نهم فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: ثبت‌نام اعتکاف رجبیه از 25 اسفند ماه آغاز و تا نهم فروردین سال آینده در سایت تبیان به نشانی etekaf.tebyan-boj.ir ادامه دارد.

وی با بیان این که ثبت‌نام اینترنتی از متقاضیانِ شرکت در مراسم معنوی اعتکاف آغاز شده، افزود: البته در روستاها که دسترسی به اینترنت دشوار است، ثبت‌نام حضوری و دستی انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه 150مسجد استان آماده میزبانی از معتکفان هستند، گفت: 150 روحانی مبلغ به مراسم معنوی اعتکاف اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف دانشگاه امیرکبیر ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۷(۱۳ الی ۱۵ رجب‌المرجب) برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی درباره اهمیت اعتکاف می‌فرماید: مَنِ اعتَکَفَ إیمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ، تمام گناهان گذشته کسى که از روى ایمان و براى رسیدن به ثواب الهى معتکف شود، آمرزیده مى‏‌شود

وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای(مدظله) از اعتکاف به عنوان نماد معنویت نظام یاد کرده‌اند و سنت حسنه اعتکاف توانسته نقطه عطفی را در نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به ثمرات اعتکاف، گفت: اعتکاف فرصتی برای تفکر است که در روزهای اعتکاف این مهم برای معتکفین فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: غفلت زدایی از دیگر آثار و برکات اعتکاف است و برای ما انسان‌ها که زود غافل می‌شویم اعتکاف فرصت مناسبی برای این غفلت زدایی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مبارزه با تهاجم فرهنگی از دیگر ثمرات اعتکاف است که دل‌های خدایی معتکفین تحت تأثیر تهاجمات دشمن قرار نخواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اعتکاف باعث آمرزش گناهان می‌شود و اعتکاف خانه‌تکانی دل‌هاست و حضور در مراسم معنوی اعتکاف سبب نزدیکی دل‌ها به خداوند باری‌تعالی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha