پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارشناس مذهبی

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع بانوان طلبه احمدآباد اردکان گفت: یاری رساندن مردان در محیط خانواده و کمک در امور خانه داری یکی از راه های افزایش آرامش همسران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام احمد امین نیا مدرّس حوزه و دانشگاه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه حضرت زهرا(س)احمداباد اردکان، جایگاه و منزلت زنان در اسلام را جایگاه بالایی دانست و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) عصاره هستی است و اگر فاطمه نبود نه تنها امامت و نبوت، بلکه توحید هم نبود و ما به عنوان پیروان حضرت فاطمه(س) وظیفه داریم به تمام ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار معرفت پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که براسا روایات بهشت زیر پای مادران است، خاطرنشان کرد: مادر زمانی می تواند موفق و تربیت کننده خوبی باشد که صبر و حوصله و آرامش داشته باشد و این آرامش باید توسط همسر برایش فراهم شود.

این کارشناس خانواده ادامه داد: مردان باید زمان بیماری همسر، بارداری، ایام عید و خانه تکانی، مهمانداری و بچه داری کمک و یاور همسران خود باشند تا زن بتواند با آرامش بیشتری به تربیت فرزندان و همسرداری بپردازد.

حجت الاسلام امین نیا، مادران جامعه را شامل سه دسته مادران صاحب فرزند، مادران همسران و زنان معلم دانست و افزود:  مادر تنها آن کس نیست که ما را به دنیا می آورد، بلکه کسی که فرزندش را هم در اختیار ما می گذارد یعنی همان مادر همسر هم به عنوان مادر ما محسوب می شود.

انتهای پیام /313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha