جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان با رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان

حوزه/ بسیاری از طلاب علوم دینی آشنایی خوبی با اینترنت و مهارت‌های استفاده از آن یافته‌اند، اما برای اینکه بتوان استفاده درخور از آن در جهت اهداف حوزه علمیه داشت، کافی به نظر نمی‌رسد و باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای استفاده از اینترنت نیز فراهم آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محمدرضا شمس‌الدین، پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، با بیان اینکه هراندازه حوزه‌های علمیه نقش پررنگ‌تری در تبیین مباحث دینی و فقهی در جامعه داشته باشد ما شاهد جامعه‌ای دینی و آگاه به مباحث روز خواهیم بود، اظهار داشت: برکات خوبی را به همراه داشته است که امیدواریم در سال جدید نیز شاهد این پیشرفت و موفقیت باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت در فضای مجازی، تصریح کرد: امروزه اینترنت با تمام تهدیدها و خطراتی که ممکن است در پی داشته باشد، به اشکال و طرق گوناگون وارد زندگی مردم شده و بیشتر مردم، دست‌کم روزی یک‌بار به اینترنت وصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه همین امر، توجیهی برای ورود گسترده و سازمان‌یافته حوزه‌های علمیه به فضای مجازی است، افزود: هم‌اینک بسیاری از طلاب علوم دینی آشنایی خوبی با اینترنت و مهارت‌های استفاده از آن یافته‌اند، اما برای اینکه بتوان استفاده درخور از آن در جهت اهداف حوزه علمیه داشت، کافی به نظر نمی‌رسد و باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های مناسبی برای استفاده از اینترنت نیز فراهم آید.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه یکی از کاستی‌های فضای مجازی، کمبود محتواهای متقن و معتبر دینی در این فضا و توجه کم به ابعاد پژوهشی و آموزشی آن است، خاطرنشان کرد: اکثر مشترکان فضای مجازی، در زمینه سرگرمی مشغول هستند و این به دلیل کمبود محتوا در این فضاست.

وی با بیان اینکه بدیهی است که فعالیت گروه‌های نوین تبلیغ دراین‌باره می‌تواند بسیار مؤثر باشد، گفت: به‌جرأت می‌توان گفت یکی از وظایف حوزه علمیه، تولید علم است و به نظر می‌رسد که حوزه علمیه باید نقیصه‌های فضای مجازی را با اقدامات و تبلیغ دراین‌باره جبران کند و فعالانه در این فضا حضورداشته باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان با اشاره به اینکه برخی از طلاب فعالیت‌های فراوانی در فضای مجازی دارند؛ اما حضور آن‌ها با توجه به هجمه‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، بسیار ضعیف است، افزود: بنابراین، ضروری است هر طلبه با توجه به تخصص خود در فضای مجازی حضور کارساز و مفید داشته باشد.

وی تصریح کرد: ضروری است وظیفه اصلی حوزه علمیه در حاشیه قرار نگیرد و دوره‌های آموزشی مربوط به فضای مجازی نیز برای طلاب برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha