جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدمهدی تسخیری

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری در ادامه سلسله برنامه‌هاي سفر خود به پاريس، با ونسان فرولدی، رئیس مرکز گفت‌وگوی مسیحیت و اسلام و نماینده واتیکان در فرانسه ديدار كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ،  حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سلسله برنامه‌هاي سفر خود به پاريس، روز چهارشنبه 23 اسفندماه با ونسان فرولدی، رئیس مرکز گفت‌وگوی مسیحیت و اسلام و نماینده واتیکان در فرانسه ديدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار، فرولدی از سفر خردادماه سال جاری خود و کاردینال دوبست به ایران به عنوان تجربه‌ای ارزشمند یاد کرد و افزود: دیالوگ بر مجرای حقیقی خود می‌تواند سیاستمداران را از حرکت‌های ناصحیح و یا انحرافی پرهیز دهد.

وي ادامه داد: امروز گفت‌وگوی دینی می‌تواند مانند دو دست انسان از سویی در ارتقاء و بازشناسی الهیات و مبانی دینی طرفین کمک کند و با دست دیگر، در توزیع برادری، دوستی، محبت و عرفان در بین انسان‌ها، ما را یاری می‌كند.

حجت الاسلام تسخیری نیز ضمن طرح موضوع همکاری دوجانبه در زمینه گفت‌وگوی بینادینی به بیان اهمیت دیالوگ و نقش آن در فرآیند تربیت فرد و ساماندهی نظام اندیشه جامعه و جلوگیری از ظهور قدرت یافتن جریان‌های تندرو و افراطی اشاره و به بیان ادبیات دیالوگ و سنت نبوی در اندیشه و ارکان گفت‌وگوی بین دینی پرداخت.

در ادامه این دیدار عناوین «نقش آموزش در تحقق  صلح جهانی»، «گفت‌وگوي ديني؛ راهكاري براي مقابله با خشونت و افراط گرایی به نام دین» و «گفت‌وگوي ديني؛ راهكاري براي حفظ و حراست از محيط زيست» به طرف فرانسوی پیشنهاد و مقرر شد نشست مقدماتی کارشناسی آبان‌ماه سال 1397 به منظور نهایی كردن عناوین مقالات اولین دور گفت‌وگوی دینی در شهر پاریس برگزار شود.

برگزاری اولین دور گفت‌وگوی دینی این مرکز با مسیحیت کاتولیک فرانسه از برنامه‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در سال 1397 خواهد بود که در نشست مقدماتی کارشناسی جزئیات و نحوه برگزاری آن و موضوعات مقالات اندیشمندان مسلمان و مسیحی نهایی و چکیده مقالات بین دو طرف مبادله خواهد شد.

بنابر اعلام اين خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، ريیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، (23 اسفندماه) به منظور گفت‌وگوی مقدماتی با مسیحیان کاتولیک فرانسه، عازم پاریس شد.

وي در این سفر ضمن گفت‌وگوی مقدماتی با اعضای شورای کاردینال‌های فرانسه، دیدار و ملاقاتی با رئیس مرکز تعالیم پدران روحانی کاتولیک خواهد داشت و از مرکز عالی آموزش نوکشیشان کاتولیک بازدید خواهد كرد.

برگزاری نخستين دور گفت‌وگوی دینی این مرکز با مسیحیت کاتولیک فرانسه از برنامه‌های مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در سال 1397 خواهد بود.

گفتني است، جزئیات اين دور از گفت‌وگوها، شامل عنوان اصلی و عناوین و تعداد مقالات اندیشمندان مسلمان و مسیحی و زمان و مکان برگزاری دور اول گفت‌وگوی دینی طی مذاکرات تسخیری با طرف فرانسوی در این سفر مشخص خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha