جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با انتقاد از بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وضع امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان یزد صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی، در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد، با انتقاد از بی توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: وضع امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان یزد صفر است.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خیلی بروز و ظهوری ندارد و باید فعال تر و با حوزه‌های علمیه و طلاب تعامل داشته باشد تا بتوانیم این فریضه الهی را در جامعه رواج دهیم.

وی بیان اینکه در ایام نوروز گردشگران باید اشباع شوند، اظهار کرد: با توجه به حضور گردشگران خارجی بسیار در ایام نوروز به استان یزد نیازمند این هستیم که تورها، لیدرهای قوی و مجرب داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با تأکید بر این که قداست اماکن مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: در بسیاری از کشورهای اسلامی برای ورود گردشگران خارجی به اماکن مقدسشان کاورهایی را طراحی و به آن‌ها تحویل می‌دهند که هیچ مشکلی هم استفاده از این کاورها ندارد. در استان یزد می‌توان کاورهای مخصوص طراحی و در هنگام ورود گردشگران به اماکن مذهبی به آنها داد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به این که فرهنگ کتابخوانی در استان یزد ضعیف است، گفت: در این زمینه کار شده، ولی فرهنگ کتابخوانی مهم است، چرا در هتل‌ها کتابخانه قوی با استفاده از کتاب‌ها با زبان‌های زنده دنیا وجود نداشته باشد که میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی بتوانند به راحتی به این کتب دسترسی و از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: جریمه‌ها در سطح شهر واقعاً کمرشکن و در استان یزد که مملو از دوربین‌های مختلف است نباید نسبت به برخی از مسائل کوچک خیلی ایراد گرفت که چرا فرد راننده در مسیری که نهایت سرعت 60 کیلومتر بوده را با سرعت 65 کیلومتر طی کرده است، با این شرایط سخت اقتصادی، این پرداخت این جریمه‌ها بسیار مشکل و دشوار است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha