سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ماهواره و فضای مجازی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: دشمنان با صدها راه و روش به مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده اند که مهمترین آن تلاش دشمن برای ایجاد شبهه و نیز استحاله فرهنگی و مذهبی جوانان و نسل های جدید انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی، در جمع اساتید، معاونین و طلاب حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: دشمن، امروز جبهه خود را تغییر داده است و  ادوات جنگی او نیز تغییر شکل داده اند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: اگر نگاهی گذرا به درگیری های بین المللی و منطقه ای کنیم، می بینم که جنگ ها دیگر آن صدای کلاسیک و نوستالژیک را ندارند و دو جبهه که در تقابل هم قرار دارند بدون هرگونه جلب توجهی نبرد خود برای پیروزی را دنبال می کنند.

این استاد حوزوی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی راه و روش مقابله خود را به کلی تغییر داده اند و این تحول به حدی نامحسوس است که نسل های جدید به سختی متوجه جنگ و تهاجم دشمن علیه کشور و داشته هایش می شود، گفت: روش های جنگ نرم، اجیر کردن دشمنان داخلی و خارجی، استفاده از پتانسیل های ضد نظام و... از سری امکانات جنگ امروزی دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان فرهنگ و مذهب این کشور را هدف قرار داده اند، افزود: امروز دشمنان با صدها راه و روش به مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده اند که مهمترین آن تلاش دشمن برای ایجاد شبهه و نیز استحاله فرهنگی و مذهبی جوانان و نسل های جدید انقلاب است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: امروز فرهنگ این کشور، دین آن و داشته هایش به سیبل و هدف دشمن مبدل شده اند و می خواهند دژ فرهنگی و دینی این نظام را روز به روزتر ضعیف تر کنند و راه های نفوذ جدیدتری برای خود احیا نمایند.

وی با اشاره به این که مردم باید بصیرت و هوشیاری خود را در این ایام بیش از پیش افزایش دهند ، ادامه داد: دشمن با امکانات و تکنولوژی امروزی وارد خانه های مردم شده و به دنبال از بین بردن داشته ها و ارزشهای دینی و فرهنگی ملت است، لذا در اینجا موضوع استحاله فرهنگی و دینی پررنگتر می شود.

حجت الاسلام مومنی عنوان داشت: البته دشمنان می دانند که راه نفوذ،  جنگ نرم برای استحاله فرهنگی و مذهبی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

این استاد حوزوی با اشاره به این که امکانات تهاجم فرهنگی همانند ماهواره به راحتی در اختیار خواستاران آن در جامعه قرار می گیرد، اظهار کرد: امروز تهیه یک دستگاه گیرنده ماهواره بسیار آسانتر از پیدا کردن کتاب مورد نظر خود است، لذا با کمی دقت و تامل به خوبی خواهیم فهمید که دشمن تمام هزینه و امکانات خود را برای نفوذ و استحاله فرهنگی ملت ایران بسیج کرده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز وظیفه متولیان فرهنگی به ویژه روحانیون، طلاب و مبلغان دینی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده، لذا باید در مقابل این همه تهاجم فرهنگی علیه انقلاب و نسل جوان ایستاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید هستیم، تاکید کرد: روحانیون و متولیان فرهنگی باید تعطیلات نوروزی را فرهنگی مغتنم برای تبیین باورهای ملی و مذهبی کشور و نظام نمایند و این مدت زمان را صرف مقابله جنگ نرم دشمن علیه باورهای اسلامی و ملی این ملت کنند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha