جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پرورش

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، خانواده را رکن اصلی جامعه قلمداد کرد و گفت: این نهاد ارزشمند خود دارای دو رکن مهم زن و شوهر است، ضامن سلامتی و بقای خانواده در انجام وظیفه صحیح این دو رکن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش صبح امروز در مراسم استقبال از بهار در جمع خانواده کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، مبحث مهم خانواده را موضوعی مهم خواند و گفت: این اهمیت به وضوح در قرآن کریم و روایات رسیده از ائمه اطهار علیهم السلام به چشم می خورد.

وی با بیان اینکه خانواده رکن اصلی جامعه است گفت: برای همین سلامت جامعه به سلامت خانواده گره خورده است و همین امر لزوم بررسی و پیشگیری از آسیب های این نهاد مقدس را دو چندان کرده است.

حجت الاسلام پرورش با بیان این که خانواده دارای سه رکن زن، شوهر و فرزندان است، گفت: انجام وظیفه صحیح توسط دو رکن زن و شوهر ضامن سلامت و بقای خانواده است، برای همین هم شرع مقدس برای هر دو طرف وظایف خاصی مشخص کرده است.

وی با بیان این که هرگونه سستی و اهمال در انجام وظیفه توسط ارکان مذکور، خانواده را یک قدم به پرتگاه خطرناک طلاق سوق خواهد داد، گفت: اهمیت خانواده در اجتماع به حدی است که در احادیث رسیده از اهل بیت (علیهم السلام) حفظ آن یک ضرورت و از طلاق به عنوان لرزاننده عرش الهی یاد شده است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال در قاموس خلقت، جایگاه زن و شوهر را بر اساس حکمت ازلی خویش تعیین و در شرع مقدس آن را بیان نموده، گفت: این در حالی است که نظام لیبرال دموکراسی غرب با تغییر و نادیده گرفتن این جایگاه چنان ضربه ای بر پیکره این نهاد مقدس وارد آورده که جبران آن چیزی شبیه به غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مسلمان و پیرو آخرین شریعت الهی موظفیم با اطاعت از فرامین الهی در جهت تحکیم نهاد مقدس خانواده حرکت کنیم، اولین وظیفه زن که شرع مقدس بیان کرده که رعایت آن ریشه های خانواده را مستحکم خواهد کرد اطاعت و تمکین از شوهر است.

وی در پایان با بیان اینکه دومین وظیفه مهم زن، حفاظت از مال و آبروی مرد است  گفت: انجام این دو وظیفه مهم توسط زن، نقشی اساسی در تثبیت آرامش در خانواده ایفا خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha