جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبزه کار

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان این که زیارت با معرفت به انسان رشد می‌دهد، بر لزوم معرفی شخصیت امامزادگان تأکید کرد و گفت: در بسیاری از شجره نامه‌های ائمه بر زیارت با معرفت تأکید شده است، بنابراین باید شخصی را که زیارت می‌کنیم بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، صبح امروز در جمع خبرنگاران، مردم خراسان‌جنوبی را مردمی متدین و با اعتقاد دانست و اظهار داشت: مردم این استان بهترین مکان را برای تحویل سال نو انتخاب می‌کنند که از مهمترین مکان‌ها جوار امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی، طرح آرامش بهاری اوقاف را از طرح‌های کاربردی دانست و بیان داشت: اکثر مردم طی سال‌های اخیر دوست دارند سال نو را در مساجد و امامزادگان آغاز کنند و این بزرگواران را واسطه خیر، فیض و اتصال به مقام قرب الهی قرار دهد.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی، هنری مساجد خراسان‌جنوبی فضاسازی و برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری را خوب ارزیابی کرد و افزود: گر چه بقاع متبرکه در طول سال فعالیت‌هایی نظیر ختم قرآن، مولودی خوانی، مداحی و برنامه‌های بصیرتی اجرا می‌کند اما هنوز هم جا برای کار کردن در بقاع متبرکه وجود دارد.

حجت الاسلام سبزه‌کار با تأکید بر اینکه متولیان امامزادگان باید حرمت امامزاده را نگه دارند، مطرح کرد: متولی امامزاده باید با اخلاق نیکو، اعتقاد و اخلاص به مردم خدمت کند.

وی مردم را برکات جامعه دانست و با تأکید بر اینکه باید زائران امامزادگان مورد تکریم و خدمت قرار گیرند، اضافه کرد: تکریم و خدمت به زائران سبب  نشر معارف دین و حضور پررنگ مردم در این اماکن می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی، هنری مساجد خراسان‌جنوبی با یادآوری این مطلب که زیارت با معرفت به انسان رشد می‌دهد، بر لزوم معرفی شخصیت امامزادگان تأکید و مطرح کرد: در بسیاری از شجره نامه‌های ائمه بر زیارت با معرفت تأکید شده است بنابراین باید شخصی را که زیارت می‌کنیم بشناسیم.

حجت الاسلام سبزه‌کار معرفت نسبت به امامزادگان و شناساندن آنها به مردم را بسیار مهم دانست و یادآور شد: متولیان امامزادگان می‌توانند در این زمینه به خوبی ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امامزادگان باید متناسب با ذائقه مردم باشد، توضیح داد: برنامه‌ها باید خوب و مدون و در قالب‌های جدید و زیبا به مردم ارائه شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی، هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه در سال نو باید با رویکرد تغییر و تحول سال و طبیعت باشد، ادامه داد: برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری باید هر سال به روز شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار بیان داشت: دعای تحویل سال از دعاهای ارزشمند و پرمحتوا است که هر کدام از الفاظ و جملات این دعا بسیار پرمعنا و نیازمند تأمل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید مشکلات جهان اسلام، مشکلات مردم و جوانان کشور و استان برطرف و برکات خوبی در این سال برای همه مردم واصل گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha