جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ زمانی که خانم از موضوعی ناراحت است به ۱۵ تا ۲۰دقیقه زمان نیاز دارد تا ذهنش آرام شود و در این زمان همسر نباید او را تنها بگذارد، برعکس آقایان که در زمان ناراحتی نیاز به خلوت داشته و تنها ۳ تا۵ دقیقه حرف مفید شما را گوش می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، ابراهيم اندرخورا در دومین همایش خانوادگی طلاب مدرسه علمیه خواهران امام حسین(ع) چالوس، بیان کرد: اولین موضوعی که در حوزه مفاهیم دینی ذهنمان را مشغول می سازد هدف از تشکیل خانواده  رسیدن به مفهوم آرامش است. خداوند در آیه 21 سوره روم می فرمایند که از نشانه های او این است که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد.»

وی با اشاره به  شاخص های آرامش در خانواده، افزود: در زندگی که  اگر اعضای آن، نقد غیر واقعی نسبت به هم داشته، همدیگر را مقایسه کنند، همچنین اعتراض نسبت به هم داشته و با هم قهر کنند؛ آرامش واقعی وجود ندارد.

استاد دانشگاه مازندران ادامه داد: اولین نشانه خانواده موفق در حوزه جامعه شناسی ساده زیستی بوده که معنای آن استفاده بهینه و منطقی از آن چه که امروز در اختیار ما است. در مقابل این بحث، اشرافی گری به این معناست که درآمد خانواده با هزینه هایش سازگاری نداشته و اصرار بر داشتن بهترین ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: رضایت از دومین نشانه های خانواده موفق است. کسانی که اعتماد سازی کرده و مهارت لازم و کافی در زندگی مشترک دارند در زندگی به مفهوم رضایت می رسند.

اندرخورا تصریح کرد: زمانی که خانم از موضوعی ناراحت است، به 15 تا 20دقیقه زمان نیاز دارد تا ذهنش آرام شود و در این زمان همسر نباید او را تنها بگذارد، برعکس آقایان که در زمان ناراحتی نیاز به خلوت داشته و تنها 3 تا5 دقیقه حرف مفید شما را گوش می دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازگاری را می توان سومین نشانه خانواده موفق بر شمرد، به این معنا که ویژگی های شخصیتی مثبت و منفی همدیگر را پذیرفته و آگاهانه و عاقلانه نقاط ضعف خود را بپذیریم و برای حل و درمانش اقدام کنیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha