جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اراکی

حوزه / مسئولانی به واسطه خون شهدا پشت میز نشسته اند به یاد داشته باشند که مسئول حفظ فرهنگ شهادتند و به دلیل فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت است که اختلاس های نجومی رخ می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام صابری اراکی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم ولایتمدار خمینی شهر به مناسبت یادواره شهدا ی محله  جوادیه، در مسجد امام حسین علیه السلام اظهار کرد: به راستی شهدا چه خصوصیتی داشتند که ما باید دنباله رو فرهنگ شهادت باشیم .

وی در تشریح خصایص شهدا توضیح داد: اولین خصوصیت شهدا بندگی بود و خصوصیتشان راضی به رضای پرودگار بودن است  و خصوصیت آخر اینکه شهدا فرصت یاب بودند.

این  کارشناس دینی در ادامه بیان داشت : شهدا تمام وجودشان را بندگی فرا گرفته بود نمازشان ذکر خدا بود شهدا به معنای حقیقی بنده بودند نه عابد، چشمانشان بنده بود  و نگاه به نامحرم نمی کردند، زبانشان بنده بود و آبروی کسی را نمی برد، ابن جوان ها به خاطر بندگی خدا دفاع  مقدس را انتخاب کردند .

وی با اشاره به  سخنی از حضرت علی( ع)که می فرماید: افتخار و عزت من این است که بنده تو هستم، عنوان کرد: شهدا به دنبال برتری گرفتن با ابزارهایی چون عنوان و پست و مقام یا ماشین و لباس نبودند، آنها با بندگی عزت گرفتند .

حجت الاسلام صابری خاطر نشان کرد: آیا کسبه در شغل خود بندگی دارند؟ اگر بندگی باشد دیگر ربا و احتکار و کم فروشی نباید وجود داشته باشد .

 وی خطاب به مسئولین متذکرشد: مسئولانی به واسطه خون شهدا پشت میز نشسته اند به یاد داشته باشند که مسئول حفظ فرهنگ شهادتند و به دلیل فراموشی فرهنگ ایثار و شهادت است که اختلاس های نجومی رخ می دهد.

استاد حوزه ابراز کرد: یادواره شهدا باید خروجی داشته باشد، کسی که عبودیت داشته باشد چوب حراج به بیت المال نمی زند و حقوق نجومی دریافت نمی کند، مشکل ما این است از فرهنگ عبودیت فاصله گرفته ایم

وی با بیان خصیصه دوم اینکه شهدا به قضای الهی راضی بودند و هنگامی که دشمن حمله کرد برای شرف وعزت کشور جان خود را تقدیم کردند، گفت: در یادواره ها باید از پدران ومادران شهدا  یاد کرد آنها عبد بودند که فرزندانشان نیز عبد شدند.

استاد حوزه در تشریح آخرین  خصوصیت شهدا، تصریح کرد:  شهدا فرصت یاب بودند نه مانند برخی افراد  که فرصت سوزند و کسانی که فرصت طلبند.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما شهادت را خریدند برای اینکه تا ابد زنده بمانند و وظیفه صداوسیماست که از خانواده های شهدات با تولیدات فاخر تقدیر کند و ما باید در این یادواره ها فرهنگ شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha